۰
سر انجام؛

بیمارستان سوختگی گلستان به بهره برداری می‌رسد

سخنگوی طرح تحول نظام سلامت استان گلستان گفت: بیمارستان ۲۰ تختخوابی سوختگی گرگان با مساحت ۵۰۰۰ متر مربع و با اعتبار سازه‌ای به مبلغ ۱۴ میلیارد تومان در هفته دولت افتتاح می‌شود.
بیمارستان سوختگی گلستان  به بهره برداری می‌رسد
به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از گرگان؛ علی عموزاد مهدیرجی سخنگوی طرح تحول نظام سلامت استان گلستان عصر روز گذشته در گفتگو با خبرنگاران استان، به ارائه گزارش عملکرد دانشگاه علوم پزشکی گلستان پرداخت و گفت: در سال گذشته ۴۵ هزار متر مربع پروژه با اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی به بهره برداری رسید.
 
وی با بیان اینکه استان گلستان در بحث تجهیز خانه بهداشت جزو سه استان اول کشور است، افزود: فاز اول و دوم هتلینگ بیمارستان‌ها نیز انجام شد. همچنین ۱۱۶  باب خانه بداشت در روستاها ساخته و تجهیز شده‌اند.
 
عموزاد مهدیرجی با اعلام این خبر که واگذاری خدمات سلامت به بخش تعاونی و خصوصی در حال پیگیری است، بیان کرد: کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی در سه شهرستان گرگان، علی آبادکتول و گنبد کاووس با اعتباری بیش از ۱۰ میلیارد تومان تا پایان سال ۹۳ مستقر شده‌اند.
 
سخنگوی طرح تحول نظام سلامت استان گلستان با اشاره به برخی گمانه زنی‌ها مبنی بر ویزیت‌های سریع، متذکر شد: در کلینیک‌های ویژه مدت زمان ویزیت توسط معاونت درمان وزارت بهداشت به صورت آنلاین بازرسی می‌شود و اگر کم‌تر از هشت دقیقه شود سهم پرداختی پزشک مورد نظر کاهش پیدا خواهد کرد.
 
مشاور عالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان به دیگر پروژه‌های حوزه نظام سلامت استان در سال ۹۳ اشاره کرد و افتتاح بیمارستان ۳۲ تخت خوابی آزادشهر و ایزوله تنفسی هفت تخت خوابی در بیمارستان ۵ آذر گرگان را از آن دسته برشمرد و گفت: بیمارستان ۵ آذر گرگان تقریبا بهسازی شده است.
 
وی در ادامه به پروژه‌های عمرانی برنامه ریزی شده‌ی استان در سال ۹۴ پرداخت و ابراز داشت: برای پروژه‌های عمرانی سال جاری ۷۰ هزار متر مربع مساحت و اعتباری معادل ۱۴۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
 
عموزاد مهدیرجی با بیان اینکه بزرگترین دغدغه ما شیفت و اعزام بیماران سوختگی به استان‌های مجاور بوده است، اعلام کرد: بیمارستان ۲۰ تخت خوابی سوختگی گرگان با مساحت ۵۰۰۰ متر مربع و با اعتبار سازه ای ۱۴ میلیارد تومان در هفته دولت افتتاح می‌شود.
 
معاون توسعه و پشتیبانی منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی گلستان همچنین از افتتاح مرکز تحقیقات سرطان و گوارش و کبد با مساحت ۲۵۰۰متر مربع با اعتباری برابر ۷میلیارد تومان در بیمارستان صیاد شیرازی گرگان خبر داد و گفت: این مرکز در پائیز سال جاری به بهره برداری می‌رسد.
 
 
وی از دیگر پروژه‌های عمرانی مهم سال جاری نیز به بیمارستان ۹۶تخت خوابی مینودشت با مساحت ۱۱ هزار متر مربع و اعتبار سازه‌ای برابر ۳۵ میلیارد تومان و فاز دوم بیمارستان رسول اکرم (ص) کلاله با افزایش ۴۰ تخت در مساحت ۴۰۰۰ متر مربع با اعتبار ۹ میلیارد تومانی اشاره کرد.
 
عموزاد مهدیرجی از کمک ۲.۵ میلیارد تومانی مجمع خیرین سلامت استان گلستان نیزخبر داد و اظهار کرد: به غیر از تبریز هیچ کجای کشور مجمع سلامت ندارد، در استان گلستان مصوب شده است پنج مرکز با اورژانس و درمانگاه تخصصی دایر شود که در خیابان الغدیر با مشارکت یک میلیارد و ۲۰۰ میلون تومانی مجمع و در اوزینه، دلن، رامیان و نوکنده ساخت این مراکز پیگیری می‌شود.
شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب: 422168
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *