۰

جابجایی روزانه 900 مسافر توسط خطوط ریلی/ قطار کمترین سوانح جاده‌ای را به دنبال دارد

مدیرکل راه آهن جنوب شرق گفت: روزانه 900 نفر به وسیله قطار از سیستان و بلوچستان مسافرت می‌کنند.
جابجایی روزانه 900 مسافر توسط خطوط ریلی/ قطار کمترین سوانح جاده‌ای را به دنبال دارد
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، سید مصطفی داوودی صبح امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در زاهدان اظهار کرد: روزانه 900 نفر به وسیله قطار از سیستان و بلوچستان مسافرت می‌کنند.
مدیرکل راه‌آهن جنوب شرق افزود: قطار کمترین سوانح جاده‌ای را به دنبال دارد به گونه‌ای که راه‌آهن جنوب شرق طی سال‌های اخیر به دلیل صفر بودن درصد سوانح ریلی رتبه نخست کشور را کسب کرده است و امسال نیز تاکنون هیچگونه سانحه ریلی رخ نداده است.
هیچ سانحه‌ای در خطوط ریلی جنوب شرق رخ نداده است
این مسئول رعایت اصول و نکات ایمنی و تحمل هزینه‌های سنگین به ویژه در مسیر میل 72 تا شورگز را عامل مهمی در جلوگیری از سوانح ریلی در استان عنوان کرد.
وی با اشاره به آخرین وضعیت راه آهن چابهار ـ زاهدان، اظهار کرد: خط ریلی چابهار ـ زاهدان در محدوده چابهار ـ ایرانشهر در حال انجام است و تاکنون 200 میلیارد تومان هزینه برای آن صرف شده است.
داوودی بیان کرد: امیدواریم بتوانیم اوایل سال آینده عملیات اجرایی این خط ریلی را از سمت زاهدان نیز آغاز کنیم.
مدیرکل راه آهن جنوب شرق افزود: از ابتدای امسال تاکنون 20 هزار تن بارگیری در راه آهن جنوب شرق انجام شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 473 درصد رشد را نشان می‌دهد.
این مسئول ادامه داد: در حوزه تخلیه بار نیز 197 هزار تن بار تخلیه شده که 24 درصد رشد را نشان می‌دهد.
وی گفت: برای برطرف کردن مشکلات سوخت استان نیز یک ایستگاه اختصاصی برای فرآورده‌های نفتی در راه آهن جنوب شرق راه‌اندازی کرده‌ایم که در حال حاضر یک میلیون و 200 هزار لیتر نفت را به وسیله 20 واگن بارگیری و تخلیه می‌کنیم.
نام‌گذاری یکی از میادین اصلی شهر میرجاوه به نام راه‌آهن
داوودی گفت: حمل بار به ویژه سوخت توسط خطوط ریلی از تردد کامیون‌ها و خودروهای سنگین در جاده‌ جلوگیری کرده و قطعا از حوادث و تصادفات ناگوار در محورها نیز پیشگیری کرده است.
وی با بیان اینکه ظرفیت ایستگاه فرآورده‌های نفتی در حال حاضر 6 میلیون لیتر است، افزود: هم‌اکنون از یک ششم ظرفیت این ایستگاه استفاده می‌کنیم و آمادگی برای استفاده کامل از ظرفیت این ایستگاه را داریم.
وی گفت: هیچ محدودیتی از نظر حمل فرآورده‌های سوختی نداریم و به هر اندازه که از مبدا تامین شود، ظرفیت حمل و تخلیه را در ایستگاه فراهم کرده‌ایم.
مدیرکل راه‌آهن جنوب شرق از آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه ایستگاه مسافری راه‌آهن در زاهدان خبر داد و گفت: همچنین با توجه به اینکه شهرستان میرجاوه پایه‌گذار راه‌آهن در استان بوده، فردا با حضور مسئولان یکی از میادین اصلی شهر میرجاوه را به نام میدان راه آهن نامگذاری خواهیم کرد.
انتهای پیام/ فارس
دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۳۹
کد مطلب: 422695
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *