۰
مديركل آموزش و پرورش استان سيستان و بلوچستان:

بيشترين اعتبارات در حوزه آموزش و پرورش كشور به سيستان و بلوچستان تخصيص داده شده است/ مدارس بايد به مكاني جذاب و دوست داشتني براي دانش آموزان تبديل شود

مديركل آموزش و پرورش استان سيستان و بلوچستان گفت: بيشترين اعتبارات در حوزه آموزش و پرورش كشور به استان سيستان و بلوچستان تخصيص داده شده است و بايد در كنار اين اعتبارات مشاركت هاي مردمي نيز گنجانده شود.
بيشترين اعتبارات در حوزه آموزش و پرورش كشور به سيستان و بلوچستان تخصيص داده شده است/ مدارس بايد به مكاني جذاب و دوست داشتني براي دانش آموزان تبديل شود
به گزارش تفتان ما، عليرضا نخعي در جمع مدیران و معاونین مدارس شهرستان خاش كه در سرسراي اداره تبليغات اسلامي اين شهرستان برگزار شد، اظهار كرد: زمانی یک دانش‌آموز میتواند زندگي بهتري داشته باشد و از حق خود در جامعه دفاع كند كه ما در مدارس به آن دانش آموز مسئوليت و وظايف بيشتري را محول كنيم.
وي افزود: جايگاه و نقش معلمان و مديران كه از جايگاه بسيار بالايي در آموزش و پرورش برخوردار بوده مي تواند نقش بسيار سنگين و اثرگذاري را در سيستم آموزشي منطقه ايفا كند.
نخعي با بيان اينكه بدون شك بزرگ‌ترين سرمايه برای توسعه، پيشرفت و تعالي يك كشور، توسعه انساني است، گفت:  با توجه به شرايط اقتصادي كشور، بايد برنامه هاي آموزشي خود را متناسب با وضعيت مالي تعريف شده در حوزه آموزش و پرورش تعريف و تطبيق دهيم.
وي بزرگترین رسالت آموزش و پرورش را تربیت و تعالي دانش آموزان بيان كرد و افزود: پرورش در رديف آموزش قرار دارد و حتي در مواقعي بالاتر از آموزش نيز است و پرورش دانش آموزان را براي آموزش هرچه بهتر آماده مي كند و بسياري از مشكلات جامعه امروز ما به پرورش برمي گردد.
مديركل آموزش و پرورش استان سيستان و بلوچستان گفت: از اهداف مهم آموزشي مشاركت جدي دانش آموزان در برنامه هاي آموزشي بوده كه متاسفانه يكي از معضلات و مشكلات اساسي كتب كمك آموزشي بوده كه فرصت فكر كردن را از دانش آموزان مي گيرد.
وي با بيان اينكه طرح رتبه بندي معلمان از ساير خدمات نظام بود، خاطرنشان كرد: در راستاي جذب كودكان بازمانده از تحصيل نيز نظام توجه بسياري زيادي به استان سيستان و بلوچستان كرده است.
نخعي با بيان اينكه بيشترين اعتبارات در حوزه آموزش و پرورش كشور به استان سيستان و بلوچستان تخصيص داده شده است، اذعان كرد: توسعه مشاركت ها از جمله مهمترين مسائل تامين بخشي از منابع مالي در آموزش و پرورش بوده كه اداره آموزش و پرورش شهرستان خاش از جمله اداراتي است كه بسياري از نيازمندي هاي خود را از طري جذب مشاركتها پيگيري و رفع كرده است.
وي بيان كرد: از مهمترين طرح هاي اجرا شده در استان، طرح روستا مركزي و تامين سرويس اياب و ذهاب جهت جابجايي دانش آموزان روستايي بوده است كه به بهترين نحو در حال انجام است.
وي با بيان اينكه شعار سال تحصيلي امسال"مدرسه جايي بهتر و دوست داشتني تر، جذاب تر و بهتر براي دانش آموزان" است، گفت: معلمان و معاونين بايد دانش آموزان را در راستاي تحقق اين شعار تربيت و پرورش دهند و مدارس را به مكاني جذاب براي دانش آموزان تبديل كنند.
وي افزود: تقويت فضاي عاطفي و معنوي براي مدرسه عاملي مهمتر از فضاي فيزيكي آن بوده و مدرسه بايد كانون عشق باشد تا بتواند ما را در دستيابي به اهداف بلند آموزشي نزديكتر كند.
نخعي با بيان اينكه تشکیل شوراهای دانش آموزی معجزه گر تعلیم و تربیت برای دانش آموزان است، تصريح كرد: مديران و معاونين بايد شوراهاي دانش آموزي را بازوان و اتاق فكر مدارس خود بدانند و با اعضاي اين شوراها همكاري كنند و از پيشنهادات آنها استفاده كنند.
نخعي اظهار كرد: بزرگترين روانشناسان تربيتي بر اين باورند كه پيشرفته ترين نظرات يادگيري ما را از بكارگيري روشهاي مدرن يادگيري منع مي كنند چراكه اين روش ها بعنوان يك ابزار فرعي كاربرد داشته و دانش آموزان را از بكارگيري قوه خلاقيت خود دور مي كند.
در اين مراسم كوچكزايي مدير آموزش و پرورش خاش در خصوص اهميت قرآن در تربيت دانش آموزان نيز سخناني را ايراد كرد.
گفتني است افتتاح واحد ضمن خدمت مدارس، ديدار با خانواده جمشيدزهي حافظ قرآن، اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد، برگزاري محفل انس با قرآن در خوابگاه دخترانه نرجس و خوابگاه دبيرستان پسرانه خاتم از ساير برنامه هاي سفر مديركل آموزش و پرورش استان به شهرستان خاش بود.
براي مشاهده گزارش تصويري اين سفر اينجا كليك نمائيد
انتهاي پيام/
سه شنبه ۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب: 422793
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *