۰

توجه بیشتر به بازارچه‎های مرزی از قاچاق کالا جلوگیری می‌کند

مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان گفت: توجه بیشتر به بازارچه‌های مرزی، توسعه صادرات و واردات، تجارت قانونی، اشتغال و توجه به معیشت مرزنشینان را به دنبال داشته و از قاچاق کالا جلوگیری می‌کند.
توجه بیشتر به بازارچه‎های مرزی از قاچاق کالا جلوگیری می‌کند
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، به نقل از روابط عمومی اداره کل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان، سیدمرتضی مدنی‌فدکی در دیدار با مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی امام جمعه مسجد مکی زاهدان اظهار کرد: در اداره‌کل تعزیرات هدف برخورد تعزیری نیست زیرا همیشه نتیجه مثبت نداشته و در برخی موارد تأثیرگذاری کمتری را به دنبال دارد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان افزود: برای پیشگیری از تخلف باید برنامه‌ریزی صورت گیرد که در این خصوص علماء و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی می‌توانند موثر واقع شوند.
این مسئول سخت‌گیری برخی دستگاه‌ها و بی‌نظمی در حوزه‌های اقتصادی را از مهم‌ترین علل گرایش مردم به سوی قاچاق دانست و گفت: در برخی نقاط استان بازارچه مرزی به صورت قانونی وجود دارد که یا غیرفعال است و یا فعالیت کم‌رنگ دارند که توجه بیشتر به بازارچه‌های مرزی، توسعه صادرات و واردات، تجارت قانونی، اشتغال و توجه به معیشت مرزنشینان را به دنبال دارد.
وی بیان کرد: چرا برخی محصولات خاص استان باید در خارج از استان بسته‌بندی و فرآوری شود و مجدداً چند برابر قیمت به مردم استان عرضه شود و می‌توان با برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری روی کالاهای خاص از جمله خرما، میگو و سایر محصولات تولید داخل استان باعث رونق اشتغال و اقتصاد استان شد زیرا تولیدات استان می‌تواند علاوه بر اشتغالزایی باعث درآمدزایی و عرضه کالا با قیمت منصفانه نیز شود.
مدنی فدکی قاچاق سوخت را از معضلات استان دانست که تمامی حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تحت تأثیر قرار داده است.
وی گفت: در جاده‌ها روزانه با اخبار مرگ و میر بر اثر تصادفات روبه رو می‌شویم که علت بیشتر آنها تردد قاچاقچیان سوخت است و همچنین از طرفی در حال حاضر 11 هزار کودک بازمانده از تحصیل در شهرستان‌های سراوان، مهرستان و سیب وسوران زنگ خطر جدی است.
مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی امام جمعه مسجد مکی زاهدان نیز در ادامه خواستار فعال شدن بازارچه‌های مرزی استان و منطقه آزاد سیستان شد تا ضمن برطرف شدن مشکل اشتغال از معضل قاچاق نیز جلوگیری شود.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۳۷
کد مطلب: 422847
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *