۰

شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان ‌اجازه سوءاستفاده به دشمنان را نمی‌دهند

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان ‌اجازه سوءاستفاده به دشمنان را نمی‌دهند.
شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان ‌اجازه سوءاستفاده به دشمنان را نمی‌دهند
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی امشب در همایش وحدت و انسجام ملی که در تالار علامه حلی دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان برگزار شد اظهار کرد: رشد و تعالی اسلام در گرو وحدت و انسجام مسلمانان است.
*باید اشتراکات و اصول را برجسته کرده و از مسائل تفرقه‌انگیز دوری کنیم
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با برشمردن اهمیت وحدت در بین مسلمانان افزود: باید اشتراکات و اصول را برجسته کرده و از مسائل تفرقه‌انگیز دوری کنیم.
وی با بیان اینکه امروز در ایران اسلامی اقوام مختلف در کمال دوستی و مؤدت در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند، ادامه داد: نوع تعامل جمهوری اسلامی ایران با اقوام و مذاهب مختلف به گونه‌ای بوده‌ که مشارکت همگان را در حفظ نظام شاهد هستیم.
*شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان ‌اجازه سوءاستفاده به دشمنان را نمی‌دهند
امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه در سیستان و بلوچستان شیعه و سنی با وحدت کامل در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند، بیان کرد: در شهر و دیارمان‌ شیعه و سنی با همدلی و تعامل در کنار یکدیگر زندگی کرده و اجازه سوءاستفاده به دشمنان را نمی‌دهند.
سلیمانی تصریح کرد: در استان سیستان و بلوچستان به قدری خون شیعه‌ و سنی در‌هم آمیخته شده که کوچک‌ترین شهید در زمان جنگ از نظر سن از عزیزان اهل سنت بوده است.
*مردم اهل سنت عاشق نظام، ولایت و کشور هستند و تا پای جان ایستادگی می‌کنند
وی با بیان اینکه مردم اهل سنت عاشق نظام، ولایت و کشور هستند و برای حفظ آنها تا پای جان ایستادگی می‌کنند، اضافه کرد: همان طور که اطلاع دارید چندی پیش یکی از عزیزان اهل سنت در دفاع از حرم حضرت زینت (س) به شهادت رسید که این اوج وحدت را می‌رساند.
سلیمانی بار دیگر با برشمردن اهمیت وحدت در سیستان و بلوچستان با توجه به وضعیت منطقه ادامه داد: در این منطقه همایش‌های وحدت‌آفرین بی‌شمار برگزار شده و دستاوردهای بسیار خوبی هم به دنبال داشته است.
وی با اشاره به شمار دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان و تنوع دانشجویی گفت: دانشگاه‌های استان نیز در راستای تحکیم وحدت شیعه و سنی و اقوام مختلف در این منطقه خوب عمل کرده‌اند.
انتهای پیام/ فارس
سه شنبه ۸ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۹
کد مطلب: 423028
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *