۰

‌رهبر معظم ایران تاکید بسیاری بر افزایش مناسبات بین دو کشور ‌دارند/از مهمانوازی شما قدردانی می‌کنیم

رئیس اجرایی دولت افغانستان گفت: رهبر ‌معظم ‌ایران تاکید بسیاری بر‌ افزایش مناسبات دو کشور ‌دارند که ‌این قطعا تحکیم روابط دو کشور را به دنبال دارد.
‌رهبر معظم ایران تاکید بسیاری بر افزایش مناسبات بین دو کشور ‌دارند/از مهمانوازی شما قدردانی می‌کنیم
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، نشست مشترک عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان و هیئت همراه و با مسئولان سیستان و بلوچستان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد چابهار‌ برگزار شد.
عبدالله عبدالله در این جلسه اظهار کرد: از مهمانوازی ایران قدردانی می‌کنیم در دو روز اخیر که میهمان ایرانی‌ها بودیم، گفت‎و‎گو و تفاهم کاری خوبی داشتیم.
رئیس اجرایی دولت افغانستان افزود: ‌یک یادداشت تفاهم در سه زمینه گردشگری، ورزشی و میراث فرهنگی بین بین دو کشور مطرح شد و قرار است منعقد شود.
وی گفت: رهبر ‌معظم ‌ایران تاکید بسیاری برای مناسبات دو کشور ‌دارند که ‌این قطعا تحکیم روابط دو کشور را به دنبال دارد.
عبدالله عبدالله افزود: ایران در تمامی شرایط هم‌پیمان افغانستان بوده و در مشارکت با مردم و دولت افغانستان سهم خوبی داشته است.
وی ادامه داد: پیشینه روابط تجاری، فرهنگی، اقتصادی و روابط مختلف در بین این دو کشور باعث افزایش روابط دو ملت شده و دو ملت را به هم نزدیک کرده است.
رئیس اجرایی دولت افغانستان افزود: سیاست جمهوری اسلامی افغانستان سیاست اقتصاد محور و توسعه مناسبات با کشورهاست، به همین دلیل امروز به چابهار آمده‌ایم.
وی گفت: چابهار یکی از بنادر مهم ایران است که سرمایه‌گذاری در آن در اولویت ما قرار دارد.
عبدالله عبدالله بیان کرد: شرایط برای حضور تجار کشورهای منطقه به ویژه افغانستان فراهم شده ‌و ما از ظرفیت‌های بندر چابهار به بهترین نحو استفاده خواهیم کرد.
رئیس اجرایی دولت افغانستان که ساعاتی پیش وارد شهرستان چابهار شده تاکنون از زیرساخت‌های بندر شهید بهشتی چابهار بازدید کرده است.
در این جلسه ظرفیت‌های شهرستان چابهار برای آشنایی هیئت و تجار افغانستانی توسط مسئولان سیستان و بلوچستان تشریح شد.
انتهای پیام/ فارس
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب: 423775
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *