۰

پزشکی قانونی از تجهیزات آزمایشگاهی بسیار خوبی بهره‌مند شد/هنوز به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم

رئیس سازمان پزشکی قانونی با بیان اینکه این سازمان از تجهیزات آزمایشگاهی بسیار خوبی بهره‌مند شد، گفت: ‌هنوز به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم که باید فرایند فعالیت‌ها را علمی‌تر و تخصصی‌تر دنبال کنیم.
پزشکی قانونی از تجهیزات آزمایشگاهی بسیار خوبی بهره‌مند شد/هنوز به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، احمد شجاعی صبح امروز در جلسه شورای قضایی استان که در پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار داشت: خدمت‌رسانی در سیستان و بلوچستان با شرایط خاصی که دارد بسیار پیچیده و مشکل است.
رئیس سازمان پزشکی قانونی افزود: سازمان پزشکی قانونی امروز بازوی قدرتمند دستگاه قضایی محسوب می‌شود به گونه‌ای که اگر در گذشته برای اثبات یک وابستگی فامیلی نیاز به استشهاد محلی بود امروز با انجام یک آزمایش علمی به راحتی این ‌ارتباط‌ ثابت می‌شود.
وی ادامه داد: ما وظیفه داریم تمام تلاش خودمان را به کار گیریم تا بتوانیم مشکلات مطروحه در دستگاه قضایی استان را برطرف و به بهترین نحو به مردم به خدمت خدمت کنیم.
شجاعی در زمینه اقدامات سازمان پزشکی قانونی نیز گفت: طی سالیان اخیر سازمان پزشکی قانونی در عرصه‌های مختلف رشد و پیشرفت‌های بسیار خوبی کسب کرده و بر تعداد متخصصان کاردان پزشکی قانونی افزوده و بسیاری از مشکلات ساختمانی و زیرساختی استان نیز حل شده است.
رئیس سازمان پزشکی قانونی ادامه داد: همچنین از تجهیزات آزمایشگاهی بسیار خوبی بهره‌مند شده‌ایم اما هنوز به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم که باید فرایند فعالیت‌ها را علمی‌تر و تخصصی‌تر دنبال کنیم.
وی گفت: در سیستان و بلوچستان نسبت به سایر استان‌های کشور با مشکلات بیشتری مواجه هستیم که مهمترین مشکل این استان بحث کمبود پزشک است.
شجاعی گفت: مشکلاتی نظیر پراکندگی و وسعت، فاصله طولانی بین حوزه‌های قضایی و مسائل امنیتی سبب شده تا پزشکان رغبت کمتری برای حضور در این استان داشته باشند به گونه‌ای که هم‌اکنون در استان سیستان و بلوچستان تنها در 7 مرکز پزشکی قانونی مستقر بوده و بعضا یک پزشک در این مراکز مستقر است.
رئیس سازمان پزشکی قانونی خاطرنشان کرد: مشکل نیروی انسانی در دیگر استان‌های کشور برطرف شده که با برنامه‌ریزی که در دستور کار داریم به زودی این مشکل را در استان سیستان و بلوچستان را بررسی و برطرف می‌کنیم.
وی عملکرد پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان را با توجه به شرایط خاصی که دارد مطلوب ارزیابی و از تعامل و همکاری مسئولان قضایی در استان سیستان و بلوچستان قدردانی کرد.

انتهای پیام/ فارس
پنجشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب: 423842
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *