۰

برداشت کنار از باغات میوه‌های گرمسیری سیستان و بلوچستان آغاز شد

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: برداشت محصول گرمسیری کنار از سطح 700 هکتار از باغات سیستان و بلوچستان آغاز و روانه بازار مصرف شد.
برداشت کنار از باغات میوه‌های گرمسیری سیستان و بلوچستان آغاز شد
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، به نقل از سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان، اردشیر شهرکی اظهار داشت: هزار و 15 هکتار از باغات سیستان و بلوچستان به کشت محصول گرمسیری کنار اختصاص دارد که 700 هکتار آن بارور و بقیه نابارور است.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: پیش بینی می شود تا پایان برداشت این محصول در اواخر فروردین پنج هزارتن میوه گرمسیری کنار تولید و روانه بازار مصرف شود.
وی گفت: شهرستان‌های فنوج، سرباز، نیکشهر، کنارک، چابهار، قصرقند و دلگان در جنوب استان از عمده مناطق کشت این محصول هستند.
شهرکی ادامه داد: شهرستان‌های چابهار و سرباز به ترتیب با 470 و 214 هکتار بیشترین سطح زیر کشت این محصول را به خود اختصاص داده‌اند.
وی گفت: کنار میوه مغذی و سرشار از ویتامین C با دارا بودن مقادیر نسبتا مناسبی از ویتامین B ،E، کلسیم، فسفر و آهن است و از هر درخت 60 تا 70 کیلومیوه کنار به دست می‌آید.
شهرکی خاطرنشان کرد: کنار تولیدی سیستان و بلوچستان که به صورت تازه‌خوری مصرف می‌شود میوه‌ای است درشت در دو شکل کروی و بیضی کشیده با درصد گوشت بالا و هسته ریز که دارای طعم و مزه مطبوعی است.
 گفتنی است، کل باغ‌های میوه‌های گرمسیری سیستان و بلوچستان بیش از هشت هزار و 700 هکتار است که سالانه 158 هزار تن محصول از آن برداشت می‌شود.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۶
کد مطلب: 424244
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *