۰

لزوم اتخاذ تدابیر پیشگیرانه برای جلوگیری از تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی

رئیس اداره پیشگیری‎های امنیتی و انتظامی دادگستری کل سیستان و بلوچستان گفت: با رشد روزافزون فناوری بسیاری از جرائم و تخلفات انتخاباتی به فضای مجازی منتقل شده و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه ضروری است.
لزوم اتخاذ تدابیر پیشگیرانه برای جلوگیری از تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، غلامرضا باغ‌شیرین پیش از ظهر امروز در نشست تخصصی پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی و شبکه‎های اجتماعی که در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار کرد: با رشد روز افزون فناوری، محیط و قلمروی بسیاری از جرائم و تخلفات انتخاباتی به فضای مجازی و اینترنت منتقل شده و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه با رویکرد فرهنگی و اجتماعی بیش از پیش ضرورت می‌یابد.
رئیس اداره پیشگیری‎های امنیتی و انتظامی دادگستری کل سیستان و بلوچستان به اهم جرائم و تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی اشاره داشت و افزود: سوء‌استفاده از فضای مجازی در راستای تداوم تبلیغات خارج از مهلت قانونی، تخریب نامزدهای رقیب، سوء استفاده از سامانه‎های پیامکی تلفن همراه، ایجاد شایعات مختلف و انتشار آن در فضای مجازی و سامانه‎های تلفن همراه از شایع‌ترین مصادیق جرائم و تخلفات انتخاباتی در این حوزه محسوب می‌شود.
رئیس دبیرخانه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی استان بیان داشت: خوشبختانه هرگونه تحرک غیرقانونی که مصداق جرم یا تخلف انتخاباتی محسوب شود به صورت مستمر در کمیته رصد جرائم و تخلفات انتخاباتی پایش و از طریق مراجع ذیصلاح قضایی و نظارتی پیگیری می‎شود.
اتصال آنلاین شبکه مخابرات با سامانه ثبت احوال
مدیرعامل شرکت مخابرات سیستان و بلوچستان نیز با تبیین نقش و جایگاه مخابرات در حوزه برگزاری انتخابات گفت: پایه انتخابات در دوران معاصر در بستر مخابرات و اینترنت شکل می‌گیرد و رشد شبکه‌های اجتماعی و تجهیزات اندروید در کنار تمامی محسنات و کارکردهای مثبتی که دارا است، بعضا به بروز جرائم و تخلفات انتخاباتی دامن می‌زند.
محمودرضا رضایی مهم‌ترین آسیب‌های مبتلا به  شبکه مخابرات  استان را سوء استفاده از برخی سیم‌کارت‌های اعتباری، ایجاد اختلال در زیرساخت‌های مخابراتی و ضعف آگاهی‌های عمومی در خصوص مخاطرات فضای مجازی و اینترنت از سوی کاربران دانست.
وی ابراز امیدواری کرد: به زودی با اتصال آنلاین شبکه مخابرات با سامانه ثبت احوال، اصالت مدارک هویتی افراد در هنگام واگذاری سیم کارت‌های تلفن همراه تحقق یابد.
انتهای پیام/ فارس
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب: 424657
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *