۰

لزوم استفاده از مطالعات گذشته برای احیای تالاب هامون

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: باید از مطالعات کارشناسی که در گذشته برای برطرف شدن مشکلات تالاب هامون انجام شده استفاده کنیم تا از اتلاف هزینه و وقت جلوگیری شود.
لزوم استفاده از مطالعات گذشته برای احیای تالاب هامون
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، علی اوسط هاشمی پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه تالاب هامون اظهار کرد: باید از مطالعاتی که در گذشته برای برطرف شدن مشکلات تالاب هامون انجام شده استفاده کنیم تا از اتلاف هزینه و وقت جلوگیری شود.
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه مدیران نباید در زمینه اقدامات تالاب هامون صرفا به نظر کارشناسان اکتفا کنند، گفت: مدیران خود ناظر اقدامات انجام شده باشند و با استفاده از بانک اطلاعاتی گذشته و اقدامات کارشناسان فعلی راهکارهای لازم را برای برطرف کردن مشکل تالاب هامون اتخاذ کنند.
این مسئول با اشاره به سفر عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان به سیستان و بلوچستان، گفت: در جریان این سفر در زمینه تالاب بین‌المللی هامون نیز صحبت‌هایی شده و شرایط خوبی برای احیای تالاب هامون با مشارکت افغانستان فراهم است.
وی بر فعال کردن سمن‌های بین‌المللی تالاب هامون تاکید کرد و افزود: فعالیت سمن‌ها قطعا در برطرف کردن مشکلات تالاب هامون موثر خواهد بود.
هاشمی بیان کرد: یکپارچه‌سازی مدیریت آب در بحث تالاب هامون باید مورد اهمیت قرار داده و این یکپارچه‌سازی را در بحث کنترل ریزگردها و جلوگیری از خشک شدن بستر تالاب هامون لحاظ کنیم.
مدیرکل محیط ریست سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه اظهار کرد: طرح جامعه مدیریت زیست بوم تالاب بین‌المللی هامون تهیه شده است.
سعید محمودی افزود: این طرح در شش کارگروه تخصصی با پنج محور مختلف انجام خواهد شد که یکی از آن محورها تقویت روابط بین‌الملل است.
وی بیان کرد: بررسی تاثیرات زیست محیطی و اقلیمی گذشته دریاچه هامون برای برنامه‌ریزی بهتر، بررسی مسائل اجتماعی و اقتصادی هامون، تعیین روش انتقال آب به مناطق بحرانی و قابل احیا از جمله مواردی است که در قالب طرح جامع تالاب هامون انجام شده است.
انتهای پیام/ فارس
سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۲
کد مطلب: 424762
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *