۰

ثبت تالاب هامون گامی برای احقاق حق آبه سیستان از افغانستان

امام جمعه زابل گفت: ثبت تالاب هامون به عنوان ذخیره‌گاه زیست کره بسیار حرکت خوب و امیدوارکننده‎ای است که یک الزام برای جامعه بین‎الملل در راستای ملزم کردن کشور افغانستان برای احیای تالاب هامون ایجاد می‌کند.
ثبت تالاب هامون گامی برای احقاق حق آبه سیستان از افغانستان
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، حجت‌الاسلام علی‌اکبرکیخا ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلای المهدی زابل اظهار کرد: دیروز پنج‌شنبه 12 فروردین، روز جمهوری اسلامی ایران بود، مردم پای صندوق‌های رای آمدند و به نظام شاهنشاهی و طاغـوت «نه» و به جمهوری اسلامی «آری و بله» گفتند و حکومت الهی را انتخاب کرده و تا پای جان ایستادگی کردند، جگـر گـوشه‌هایشان را به جبهه‎ها فرستاده و از انقلاب حفاطت کردند؛ چه خون‌ها ریخته و چه بدن‎ها مجروح و قطعه قطعه شد تا انقلاب اسلامی و اسلام بماند.
امام جمعه زابل افزود: نظام طاغوت که نوکر آمریکا و صهیونیست بود عزت و شرف این مردم را لگدمال کرده بود؛ کشف حجاب، توهین به نوامیس مردم، حق توحش، توهین به شخصیت مردم و غارت ذخایر ملی و چپاول ثروت این کشور پهناور و رواج فکرهای انحرافی و اعتقادی که دین مردم را هدف قرار داده بود.
وی ادامه داد: ما برای خدا انقلاب کردیم تا دین خدا را حفظ و یاری کنیم، علیه ظلم و ظالم قیام و ایستادگی و برای دفاع از مظلوم قیام کردیم و بر سر عهدمان ایستادیم، برای آرمان‎های مقدس، اعتلای کلمه الله، برای قطع کردن دست مستکبران قیام و ایستادگی کردیم و خدا ما را یاری کرد.
خطیب نماز جمعه زابل بیان کرد: در زمینه علم و فناوری جزو کشورهای پیشرفته جهان هستیم با وجود تحریم‎ها و شیطنت‎های استکبار جهانی در زمینه قدرت نظامی به برکت اسلام عزیز، ایران اسلامی که یک روز محتاج وارد کردن سیم خاردار بود امروز موشک‌های بالستیک دارد و تولید سلاح می‎کند.
وی گفت: ما به برکت توکل به خدا، به برکت خون شهدا، به برکت نفس گرم و خدایی پیرجماران امام راحل عظیم الشان و به برکت نفس گرم و خدایی رهبر عزیزمان قدرتمند هستیم و یقین داریم که آمریکا هیچ غلطی نمی‎تواند بکند.
وی اضافه کرد: آن چیزی که 1+5 را پشت میز مذاکره آورد اقتدار ایران اسلامی است، اگر ما قدرت نمی‌داشتیم با ما مذاکره می‎کردند؟ اگر ما اسحله را کنار بگذاریم کشور ما را قطعه قطعه می‌کنند عقل سالم این را می‎گوید؛ در این زمانیکه اسلام در همه جا مورد هجمه قرار گرفته است چرا بعضی‎ها به خودشان جرات می‎دهند اینگونه صحبت کرده و دشمن را امیدوار کنند؟ این آیا خیانت به خون شهدا نیست؟ و آیا خیانت به اسلام عزیز نیست؟
امام جمعه زابل گفت: قدر نعمت‎ها را بدانیم، قدر انقلاب اسلامی را بدانیم و قدر ولی فقیه را بدانیم و بدانیم که اذیت کردن ولی فقیه که امروز آبروی اسلام و وجهه اسلام است ضربه زدن به اسلام عزیز و در واقع اذیت کردن رسول خداست.
کیخا افزود: امروز جمعه 13 فروردین، روز طبیعت نامگذاری شده است که یکی از آداب و رسوم رفتن به دل طبیعت است و اینکه انسان مقدمات تفریح سالم را برای خانواده فراهم کند خیلی خوب و قابل تحسین بوده و در روایات هم مورد سفارش قرار گرفته و لازم است مراسم باستانی خود را منطبق بر اسلام عزیز حفظ کنیم.

وی تاکید کرد: جا دارد با توجه به اینکه یکشنبه 15فروردین 24 جمادی الثانی روز ذخائر ژنتیکی و زیستی است از حرکت دولت و تلاش دولتمردان و استاندار محترم برای ثبت تالاب هامون به عنوان ذخیرگاه زیست کره تقدیر و تشکر کنیم؛ بسیار حرکت خوب و امیدوار کننده‎ای است که یک الزام برای جامعه بین‎الملل برای ملزم کردن کشور افغانستان در راستای احیای تالاب هامون ایجاد می‌کند.

خطیب نماز جمعه زابل ادامه داد: اقدامات خوبی انجام شده و دولت محترم طرح‌هایی را در دست اقدام دارد، طرح منطقه آزاد تجاری اقتصادی سیستان از حرکات خوبی است که می‌تواند منطقه را متحول کرده و مکمل منطقه آزاد چابهار می‌تواند باشد و امیدواریم در هفته و ماه‌های آینده و به زودی این طرح در مجلس تصویب و به مرحله اجرا برسد.
امام جمعه زابل افزود: افتتاح معبر شاهگل یکی از کارهای دولت محترم است که جا دارد از همه فرمانداران منطقه و استاندار محترم به عنوان نماینده ارشد دولت محترم در استان تشکر کنیم که در نوع خود واقعا جای تقدیر و تشکر دارد و نشاطی را در جامعه و امیدهایی را در دلها ایجاد کـرد.
وی ادامه داد: ما هفته گذشته گفتیم طـرح تجارت چمدانی را راه‌اندازی کنید فرمودند این طرح مغایر با اقتصاد مقاومتی است! ما اینها را مطرح کردیم و می‌دانیم که قطعاً طرح تجارت چمدانی در آن بازه زمانی که مردم نیاز دارند می‎تواند آنها را امیدوار و به ماندگاری، نشاط و زندگی مردم کمک کند، اگر این طــرح با اقتصاد مقاومتی مغایرت داشته باشد نباید در سایر نقاط استان هم اجرا شود.
کیخا تاکید کرد: ما این مباحث را عرض کردیم ضمن احترامی که به همه دولتمردان مخصوصا نماینده ارشد دولت در استان می‌گذاریم و تشکر می‎کنیم از زحمات وی، اما این را هم بداند که ما همیشه مشکلات را بر زبان جاری می‌کنیم یا در خطبه یا در دیگر جلسات مطرح می‌کنیم که تاکنون مسئولان عزیز به زیبایی استقبال کرده‎اند و در ادامه هم اینگونه خواهد بود.
انتهای پیام/ فارس
يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۴
کد مطلب: 429901
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *