۰

کشت 13 هزار هکتار محصول زراعی و باغی در چابهار

مدیر جهاد کشاورزی چابهار گفت: سطح زیر کشت محصولات زراعی و باغی آبی چابهار بالغ بر 13 هزار و 300 هکتار است که از این سطح 5700 هکتار را محصولات باغی تشکیل می‌دهد.
کشت 13 هزار هکتار محصول زراعی و باغی در چابهار
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، غلامحسین بامبری در چابهار اظهار کرد: شهرستان چابهار با داشتن شرایط آب و هوایی گرم و مرطوب با برخورداری از اقلیمی مستعد و طبیعی، شرایط مناسبی را برای پرورش انواع میوه‎های گرمسیری، نیمه گرمسیری و تولید محصولات زراعی خارج از فصل را دارد.
مدیر جهاد کشاورزی چابهار افزود: از مهم‌ترین محصولات باغی می‎توان به درختان گرمسیری میوه موز، انبه، چیکو، گواوا، کنار، تمر هندی، نارگیل، سیتاپل و پاپایا و از محصولات زراعی خارج از فصل مورد کشت در سطح منطقه نیز می‌توان به کشت محصولات جالیزی خصوصا هندوانه و محصولات سبزی و صیفی نظیر پیاز، گوجه فرنگی، بادمجان، فلفل سبز، علوفه و غلات اشاره کرد.
این مسئول ادامه داد: در مجموع سطح زیر کشت محصولات زراعی و باغی آبی شهرستان بالغ بر 13 هزار و 300 هکتار که از این سطح 5 هزار و 700 هکتار را محصولات باغی و 7 هزار و 600 هکتار را محصولات زراعی تشکیل می‌دهد.
وی گفت: شغل اصلی ساکنین منطقه کشاورزی، دامداری و صیادی است که در عرصه فعالیت‌های زیر بخش تولیدات کشاورزی و دامپروری، صنایع تبدیلی و تکمیلی، در بخش صید و صیادی و آبزی‌پروری استعدادهای بالقوه و قابل توسعه‌ای وجود دارد.
بامبری بیان کرد: محصولات باغی شهرستان از مجموع 5 هزار و 700 هکتار، 2 هزار و 800 هکتار آن اختصاص به کشت موز دارد که این امر نشان دهنده میزان درآمد بیشتر بهره‌برداران باغی در این محصول و از طرفی دیگر میزان اشتغال بیشتر است به طوریکه در هر هکتار تعداد 3 نفر اشتغال‌زایی مستقیم دارد.
وی افزود: از این سطوح زیر کشت سالیانه بالغ بر 7 هزار و 200 تن محصول موز برداشت و به بازارهای مصرف داخل و خارج از استان ارسال می‌شود که نسبت به سال زراعی قبل سطح زیر کشت موز 12 درصد افزایش یافته است.
مدیر جهاد کشاورزی چابهار بیان کرد: بازسازی دو عدد «میست» تولید نهال گرمسیری برای تولید سالانه یک میلیون اصله نهال میوه‌های گرمسیری، تولید نهال گرمسیری به تعداد 54 هزار اصله نهال موز اصلاح شده رقم دوراف کاوندیش و 2500 اصله نهال خرما رقم برحی و توزیع حدود 200 هزار اصله از نهال‌های گرمسیری انواع انبه، چیکو، کنار، گواوا تولیدی به صورت یارانه‌ای بین کشاورزان و توسعه از جمله این فعالیت‌های مهم حوزه باغبانی است.


انتهای پیام/ فارس
چهارشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۶
کد مطلب: 425532
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *