۰

معاون استاندار سیستان و بلوچستان عازم پاکستان شد

به منظور حضور در نوزدهمین اجلاس مرزی ایران و پاکستان، صبح امروز هیئت ایرانی به ریاست معاون امنیتی - انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان عازم پاکستان شد.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان عازم پاکستان شد
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، علی‌اصغر میرشکار در میرجاوه اظهار کرد: در راستای همکاری‌های مرزی و اقتصادی دو جانبه بین کشور دوست و برادر پاکستان و جمهوری اسلامی ایران هر 6 ماه به طور متوالی اجلاس مشترک مرزی در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان و در شهر زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.
معاون امنیتی- انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: تاکنون 18 جلسه برگزار شده و هر سال دو جلسه و هر 6 ماه در یکی از این دو کشور اعضا هیئت‌ها یکدیگر را ملاقات کرده و در زمینه موضوعاتی در بخش‌های مرزی، امنیتی، مسائل مربوط به استرداد مجرمی و تجاوزهای مرزی و دیگر موضوعات بحث و تبادل نظر می‌شود.
این مسئول ادامه داد: امنیت بازارچه‌های مرزی، ایجاد بازارچه‌های مرزی مشترک، تسهیل روابط اتباع دو کشور و یا به طور کلی امنیت اتباع خارجی که به صورت قانونی وارد دو کشور می‌شوند از دیگر مباحثی است که مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.
وی گفت: نتیجه این جلسات به صورت تفاهم‌نامه تدوین و هر دو کشور ملزم هستند برای اجرایی کردن مفاد این تفاهم‌نامه تلاش کنند.
گفتنی است، علی‌اصغر میرشکار معاون امنیتی - انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان و سرکنسول پاکستان به همراه هیئتی برای شرکت در نوزدهمین اجلاس مرزی مشترک کشورهای ایران و پاکستان از طریق معبر مرزی میرجاوه عازم این کشور شدند.
در اردیبهشت ماه امسال هجدهمین اجلاس مشترک مرزی ایران و پاکستان به مدت سه روز میزبانی زاهدان برگزار شد.
انتهای پیام/ فارس
پنجشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب: 425674
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *