۰

تفرقه و اختلاف در سیاست اسلامی جایگاهی ندارد

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سیاست فرانسوی « تفرقه بینداز و حکومت کن» است، گفت: در سیاست اسلامی تفرقه و اختلاف جایگاهی ندارد.
تفرقه و اختلاف در سیاست اسلامی جایگاهی ندارد
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی صبح امروز در همایش راهکارهای تقریب اقوام و مذاهب که در دانشگاه پیام نور زاهدان برگزار شد، اظهار کرد: بیماری‌هایی که در بدنه جامعه اسلامی سرایت می‌کند یا ریشه در سیاست، یا اجتهاد و یا اعتقاد دارد.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: اختلاف در اجتهاد عیب نیست بلکه کمال نیز محسوب می‌شود و در راستای تکامل است.
وی ادامه داد: اختلاف سیاسی نشات گرفته از مکر، فریب، حیله و نیرنگ است، اما سیاست اسلامی اهل دیانت است و در این راستا تدبیر و مدیریت می‌کند و اختلاف در آن جایی ندارد.
سلیمانی گفت: سیاست دشمن حیله‌گری و تزویر برای دو برهم زنی و اختلاف افکنی برای بزرگ نشان دادن مسائل اختلافی مذهبی است.
امام جمعه زاهدان با بیان اینکه سیاست غرب «تفرقه بینداز و حکومت کن» است، گفت: در سیاست اسلامی تفرقه و اختلاف جایی ندارد.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: وحدت یک پازل بزرگ بوده که حاصل آگاهی همه مردم جامعه است و همگان در ایجاد و تقویت و حفظ آن سهم دارند.
وی تاکید کرد: همه مردم و اقشار مختلف باید برای تقویت وحدت و حفظ اتحاد ایجاد شده تلاش کنند و هر نوع آهنگ ضد وحدت را در جامعه خاموش کنند.
سلیمانی بیان کرد: امیدواریم در انتخابات نیز این وحدت و همگرایی بیش از پیش تقویت شود و به بهانه‌های مختلف و با شیطنت‌‎های دشمنان وحدت ما خدشه‌دار نشود.
در ادامه امام جمعه مسجد مکی زاهدان نیز در این مراسم اظهار کرد: بهترین مکان برای پژوهش مسائل مهم کشور دانشگاه‌ها است.
وی گفت: تنوع اقوام یک فرصت مناسب به ویژه در سیستان و بلوچستان است که برای موفقیت در امور مختلف باید از آن بهره گرفت.
وی ادامه داد: کشور ایران از تنوع قومیت و مذهب برخوردار است که این یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود.
مولوی اسماعیل‌زهی بیان کرد: وقتی اقوام و مذاهب مختلف و متنوع در کنار یکدیگر و در راستای رسیدن به یک هدف تلاش کنند، بسیار موفق خواهند بود.
وی افزود: در سیستان و بلوچستان، بیرجندی، یزدی، کرمانی، سیستای و بلوچ در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند که اگر اتحاد اینها بیش از پیش باهم تقویت شود، قطعا یک قدرت بزرگ برای توسعه سیستان و بلوچستان تشکیل خواهد شد.
در ادامه نیز مشاور استاندار سیستان و بلوچستان در امور اقوام و مذاهب در این جلسه با اشاره به تنوع اقوام و مذاهب در ایران اسلامی افزود: در ایران اسلامی قومیت‌های مختلف کرد، لر، بلوچ، فارس و ترک و مذاهب مختلف شیعه و سنی در کنار هم با تعامل و ارتباط موثر زندگی می‌کنند که دشمن این وحدت را نمی‌خواهد.
جهانتیغ افزود: در سیستان و بلوچستان شادی و غم برای تمام اقوام یکسان است و همگان برای تحقق عدالت در بین مذاهب و اقوام تلاش می‌کنند و همه در یک مسیر و دنباله روی مقام معظم رهبری هستند.
انتهای پیام/ فارس
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب: 426010
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *