۰

برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای حادثه تروریستی مسجد امام رضا(ع) در عربستان و یمن+تصاویر

مسلمانان عربستان و یمن حادثه تروریستی روز جمعه در شهر احساء عربستان را محکوم و مراسم بزرگداشتی برای شهدای این حادثه برگزار کردند.
برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای حادثه تروریستی مسجد امام رضا(ع) در عربستان و یمن+تصاویر
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، به نقل از سرویس بین الملل دیار آفتاب؛ جمعه گذشته مسجد امام رضا(ع) در محله احساء عربستان سعودی مورد حمله تروریست ها قرار گرفت.

این حادثه باعث شهادت ۴ نفر و مجروحیت تعداد بسیاری از نماز گزاران این مسجد شد که اعتراضات زیادی را در عربستان و حتی یمن به همراه داشت.

روزنامه احساء نیوز در این باره گزارش داد:  نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر از مناطق مختلف عربستان سعودی در مراسم تشییع شهدای مسجد امام رضا(ع) در محله محاسن منطقه أحساء شرکت کردند.

سید علی محمد الناصر بر پیکر این شهدا نماز خواند و مهندس صادق الممتن نیز ضمن تسلیت به خانواده شهدا و بستگانشان و مردم منطقه أحساء در سخنانی گفت: دستهای فاسد در کشور ما، روز جمعه برای منافع آرامکو (شرکت نفتی) نمازگزاران مومن را در مسجد امام رضا به خاک و خون کشید، و باعث شهادت ۴ نفر و مجروحیت تعداد زیادی از مومنان شد. ماموران امنیتی این عمل شنیع و ناپسند را محکوم می کنند و خانواده شهدا را به صبر و شکیبایی دعوت می کنند. 

او در پایان سخنانش گفت: ما یقین داریم مسئولان حکومتی کشورمان اشد مجازات را در خصوص این تروریست ها اعمال خواهد کرد و با مشتی آهنین در مقابل ضاربان عمل خواهند کرد و مایه آرامش و تسکین خاطر بازماندگان و خانواده شهدا را ایجاد خواهند کرد.

در ابتدای صف مراسم تشییع، تصویر شهید حسین البدر ، وشهید جوان ماهر العبدالله، محمد فؤاد الممتن ۱۵ ساله؛ کوچکترین قربانی این کشتار تروریستی، در دست تشییع کنندگان قرار داشت. 

شرکت کنندگان در این مراسم همزمان با تشییع پیکر شهدا، شعارهایی در محکومیت تروریست و طائفه گرایی سردادند و تمام طول مسیر تشییع توسط نیروهای امنیتی و گشت های پلیس کنترل می شد.

در واکنش به این حادثه، مردم و شیعیان بحرین نیز با تجمعی در این کشور این حادثه را محکوم و مراسم بزرگداشت شهدای مسجد امام رضا(ع) احساء را برپا کردند.



تصاویر تشییع شهدای مسجد امام رضا(ع) شهر احساء را در قسمت زیر مشاهده کنید.
 
انتهای پیام/
پنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۹
کد مطلب: 426331
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *