۰
علمای شیعه و سنی سیستان و بلوچستان ضمن محکومیت جنایت تروریستی کرمان مطرح کردند؛

تروریسم جنایت‌کار از زائران حاج‌قاسم هراس دارد

علمای شیعه و سنی سیستان و بلوچستان گفتند: حادثه تروریستی شهر کرمان به‌دوراز انسانیت بوده است و تا دیروز دشمنان از وجود حاج‌قاسم هراس داشتند امروز از زائران و مکتب حاج‌قاسم هراس دارند.
تروریسم جنایت‌کار از زائران حاج‌قاسم هراس دارد
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما ، عصر روز گذشته هم‌زمان با سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی یک حمله تروریستی در محل مزار مطهر این شهید گران‌قدر در بهشت‌زهرا کرمان صورت گرفت که موجب شهادت بیش از صد تن از زائرین و شرکت‌کنندگان سالگرد شهادت حاج‌قاسم سلیمانی شد.
 
 امام‌جمعه اهل‌سنت سراوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان را محکوم کرد

 مولوی سید عبدالصمد ساداتی، امام‌جمعه اهل‌سنت سراوان ضمن محکومیت حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان که منجر به شهادت و مجروح شدن جمعی از هم‌وطنان شد، بیان کرد: جنایات رخ‌داده در تجمع مردمی که برای بزرگداشت شهادت سردار سلیمانی بعدازظهر امروز برگزار شده بود را به‌شدت محکوم می‌کنم.
 
 وی افزود: افرادی که به دنبال ناامنی در ایران هستند دست به چنین اقدامات ناجوانمردانه می‌زند.
 
 امام‌جمعه اهل‌سنت سراوان تصریح کرد: هیچ انسان صالحی دست به چنین اقدامی نمی‌زند و واقعه تروریستی رخ‌داده در گلزار شهدای کرمان توسط دشمن انسانیت انجام شده است.
 
 وی گفت: این حادثه که منجر به شهادت کودکان، زنان، جوانان و افراد بی‌دفاع شد بسیار غمناک است و ضمن ابراز همدردی و عرض تسلیت به خانواده شهدای این حادثه، به رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران تسلیت می‌گویم.
 
 دشمنان از زائران حاج‌قاسم هراس دارند
 
 مولوی یوسف گرگیج، امام‌جمعه مسجد حضرت محمد (ص) زاهدان در گفتگو با خبرنگار زاهدنیوز بیان کرد: تا دیروز دشمنان از وجود حاج‌قاسم هراس داشتند امروز از زائران و مکتب حاج‌قاسم هراس دارند.
 
 وی با اشاره به آیه مبارک «بای ذنب قتلت» تصریح کرد: ضمن تسلیت چهارمین سالگرد شهادت سردار جبهه مقاومت حاج‌قاسم سلیمانی، حادثه تروریستی کرمان را به مردم شریف ایران تسلیت عرض می‌کنم.
 
 امام‌جمعه مسجد حضرت محمد (ص) زاهدان ادامه داد: تا دیروز دشمنان از وجود حاج‌قاسم هراس داشتند و می‌ترسیدند امروز از زایران و مکتب حاج‌قاسم هراس دارند.
 
 وی گفت: این جنایات را ما علمای اهل‌سنت به‌شدت محکوم می‌کنیم و از خداوند متعال برای بازماندگان این حادثه تروریستی صبر و برای مجروحین شفای عاجل را مسئلت داریم.
 
 دشمنان نظام جمهوری راه به جایی نخواهند برد
 
 مولوی عبدالصمد بامری، امام‌جمعه موقت روستای نوک‌آباد سرهنگ در گفتگو با خبرنگار زاهد نیوز بیان کرد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی هرچند که تلاش کنند مردم از این مسیر دور شوند باز همراه به جایی نخواهند برد.
 
 وی افزود: این حادثه تروریستی که منجر به شهادت جمع کثیری از هم‌وطنان شد به ملت شهیدپرور ایران الخصوص مردم کرمان تسلیت عرض می‌کنم.
 
 امام‌جمعه موقت روستای نوک‌آباد تصریح کرد: به نوبه خود این جنایت تروریستی را محکوم می‌کنم و برای شهدای این حادثه تلخ تروریستی علو درجات را آرزومندم و برای مجروحان شفای عاجل را از خدای متعال خواستار هستم.
 
 وی ادامه داد: برای بازماندگان اجر و ثواب بزرگ را از خداوند متعال مسئلت دارم، این حادثه تروریستی به‌وسیله دشمنان و منافقان جمهوری اسلامی ایران با قصد و نیت دوری مردم از انقلاب و آرمان‌های امام راحل صورت‌گرفته است.
 
 مولوی بامری اذعان کرد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی هرچند که تلاش کنند مردم از این مسیر دور شوند باز همراه به جایی نخواهند برد این جنایات وحشتناک از سمت علمای اهل‌سنت محکوم است.
 
 وی گفت: تاریخ این کشور نشان داده که بعدازاین اتفاقات مردم ما شجاع و دلیرتر خواهند شد و هرگز امید خود را از دست نمی‌دهند.
 
امام‌جمعه موقت روستای نوک‌آباد ادامه داد: از این حوادث تلخ و تروریستی نباید متأثر شد و در مسیر منافقین و تروریست‌ها حرکت کرد، مردم ایران اسلامی هیچگاه پشت رهبری و ولایت را خالی نمی‌گذارند.
 
 وی خاطرنشان کرد: همه مردم خواستار شناسایی عوامل دخیل در این جنایت تروریستی هستند و این درخواست را داریم که بعد از شناسایی عوامل تروریستی به اشد مجازات برسند تا بار دیگر شاهد چنین جنایاتی در کشور نباشیم.
 
 دشمنان با اقدامات تروریستی نمی‌توانند بین ملت ایران و شهدا تفرقه ایجاد کنند
 
 مولوی عبدالله حسن زهی، امام‌جمعه اهل‌سنت شهرستان هامون با اشاره به حمله تروریستی مردم کرمان و ضمن محکومیت این جنایت گفت: پیام ما به دشمنان انقلاب و اسلام این است که با این حرکت مظلومانه، دشمنان هرگز نتوانست بین محبت شهید حاج‌قاسم سلیمانی و ملت فاصله ایجاد کنند و یا حمایت نظام و مقاصد خودشان را خدشه‌دار کنند.
 
 وی گفت: مردم و ملت غیور ما ایران همچنان پای شهادت به آرمان‌ها و ملت شهیدپرور سلیمانی با نیکی یاد خواهند کرد و زحمات این شهید را گرامی خواهند داشت و هرگز دشمن نخواهد توانست با این حرکت تروریستی بین ما فاصله ایجاد کند.
 
 جنایت تروریستی بی‌رحمانه و ناجوانمردانه کرمان را محکوم می‌کنیم/ تروریسم جنایت‌کار چهره خبیثانه خود را به نمایش گذاشت
 
 مولوی عبدالملک شهنوازی، مولوی اهل‌سنت شهرستان خاش در گفتگو با خبرنگار تفتان ما در محکومیت حادثه تروریستی امروز در کرمان بیان کرد: خبر دردناک و غم‌انگیز بمب‌گذاری در مراسم سپهبد سلیمانی در کرمان که باعث به‌شهادت‌رسیدن صدها نفر از همنوعانمان و مجروح شدن تعداد زیادی شد، قلب همه ما را به درد آورد.
 
 وی افزود: این جنایت تروریستی بی‌رحمانه و ناجوانمردانه را محکوم کرده و اعلام می‌کنیم استکبار جهانی و تروریسم جنایت‌کار با این عمل وحشیانه خود چهره واقعی و خبیثانه خود را به نمایش گذاشتند.
 
مولوی اهل‌سنت شهرستان خاش تصریح کرد: این جنایت‌کاران می‌خواهند با این اعمال شیطانی مردم را ناامید و نظام اسلامی در جهان عمومی ضعیف و ناکارآمد نشان بدهند.
 
 وی گفت: از مسئولین تقاضا داریم تا تدابیر لازم را نسبت به ایجاد امید و امنیت در جامعه و شناسایی عاملان جنایت به عمل‌آورده و با مجازات جنایت‌کاران نقشه‌های شوم صهیونیسم و اعتبار جهانی را خنثی نمایند.

مولوی عبدالواحد بزرگ‌زاده امام‌جمعه اهل‌سنت شهرستان چابهار در گفتگو با خبرنگار چهاربهاران بیان کرد: متأسفم که امروز چنین خبر ناراحت‌کننده‌ای را شنیدم و مردم بی‌گناه در مراسم سالگرد حاج‌قاسم سلیمانی، آن هم در قبرستان به شهادت رسیدند و مجروح شدند که از نظر شرع نیز این عمل محکوم است.

وی افزود: امیدواریم که خداوند ذوالجلال اموات را مغفرت بفرماید و بازماندگان را ان‌شاءالله هرچه سریع‌تر شفای کامل عنایت بفرماید.

مولوی بزرگ‌زاده تصریح کرد: ظاهراً مشخص است که عاملان حادثه تروریستی کرمان علیه جبهه مقاومت و کسانی که برای آزادی مسلمانان در غزه و فلسطین تلاش می‌کنند، است.

وی با بیان اینکه چنین جنایتی در سالگرد حاج‌قاسم سلیمانی کار رژیم صهیونیستی است، تصریح کرد: کسانی که مشکل دارند و خواسته دارند بدانید که مشکلات این‌گونه حل نخواهد شد، باید مشکلات و خواسته‌های خود را بیان کرد و نباید مردم بی‌گناه را شهید کرد.

ایجاد دودستگی در بین مردم هدف عاملان حمله تروریستی امروز است

مولوی داوود احمدی مقدم، امام‌جمعه اهل‌سنت شهرستان چابهار در گفتگو با خبرنگار چهاربهاران با اشاره به اینکه دشمن همیشه در صدد تفرقه‌افکنی است، تصریح کرد: در کشوری که در آن مردم با فرقه‌های مختلف مذاهب اسلامی و اقوام مختلف زندگی می‌کنند، دشمن همواره می‌خواهد در بین آنها تفرقه ایجاد کند و موجب اختلاف شود و آن را متزلزل کند؛ اما ما می‌دانیم که مردم آزاده این عمل را محکوم خواهند کرد.

وی افزود: من بر این باورم که عاملان حادثه تروریستی کرمان دشمنان نظام و اسلام هستند و در رأس آنها آمریکا جنایت‌کار و رژیم منحوس صهیونیست است.

امام‌جمعه اهل‌سنت شهرستان چابهار اذعان کرد: هدف عاملان حادثه تروریستی ایجاد اختلاف و دودستگی است؛ آنها با این کار خود می‌خواهند جمع ناامنی را ایجاد کنند که ان‌شاءالله این‌طور نمی‌شود.

مولوی داوود احمدی مقدم، تصریح کرد: دلیل شکست دشمن این است که ما تحت رهبری فرزانه آیت‌الله خامنه‌ای هستیم و از ارشاد و رهنمودهایشان استفاده می‌کنیم و مسیر خود را انتخاب کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در کشور ما تروریست‌ها به اهداف خود نخواهند رسید، خاطرنشان کرد: ما و همه مردم این عاملین تروریستی را محکوم خواهیم کرد و بر این باوریم که عاملین تروریستی کرمان با ترور نمی‌توانند، به اهداف خود برسند.
 
 ملت ایران با تمام توان خود از آرمان‌های مقدس نظام اسلامی دفاع می‌کند

 مولوی یونس هاشمزهی، امام‌جمعه موقت مسجد احمد ابن حنبل شهرستان خاش در گفتگو با خبرنگار تفتان ما بیان کرد: بار دیگر چهره زشت و کریه دشمنان قسم‌خورده ایران و اسلام و ایادی منحرف از اسلام ناب محمدی به خون فرزندان این ملت آغشته شد و چهره پلید خود را نمایان‌تر ساخت.
 
 این عالم اهل‌تسنن تصریح کرد: دشمن این روزها با انواع نقشه‌ها و برنامه‌های شوم خود در حال حملات تروریستی است، ولی زهی خیال باطل.
 
 وی اظهار کرد: ملت ایران ملت شهادت است و با تمام توان خود از آرمان‌های مقدس نظام اسلامی دفاع می‌کند و تحرکات آنان نمی‌تواند خللی در عزم و اراده ملت در راه تحقق آرمان‌های مقدس اسلام وارد کند.
 
 مولوی هاشمزهی عنوان کرد: ما طلاب و روحانیون شهرستان خاش ضمن محکومیت شدید این جنایت کوردلان و این ضایعه دردناک را محضر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و عموم مردم شریف و بزرگ ایران تسلیت می‌گوییم و از درگاه خداوند متعال برای شهدای حادثه علو درجات و برای مجروحان شفای عاجل مسئلت داریم.
 
 وی گفت: مجازات سریع عاملین و آمرین این اتفاق را از مسئولین امر مطالبه داریم.

انتهای خبر/

 

 
پنجشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۱۵
کد مطلب: 453644
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *