۰

برگزاری یادواره شهدای روحانی شمال سیستان و بلوچستان

یادواره شهدای روحانی شمال سیستان و بلوچستان با حضور مسئولان در زابل برگزار شد.
برگزاری یادواره شهدای روحانی شمال سیستان و بلوچستان
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، مراسم یادواره شهدای روحانی شمال سیستان و بلوچستان با حضور آیت‌الله عباس‌علی سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان، امشب در مصلی المهدی (عج) شهرستان زابل برگزار شد.
امام جمعه زابل در این مراسم اظهار کرد: شهدا راه پویان راستین راه انبیا و رسولان و اهل‌بیت (ع) در جمیع اعصار و قرون هستند که در راه آنها به شهادت رسیده‎اند و مدام و مستمر در حال استفاده روزی در مقام ربوبیت خداوند هستند.
حجت‌الاسلام علی‌اکبر کیخا اظهار کرد: شهادت مانند تاجی بر سر عزیزانی نهاده شد و واژه مقدسی است که یادآور جان‌فشانی و مبارزات حق علیه باطل است و واژه عالِم یادآور عشق به الله در سایه علم و عمل به دستورات والای خداوندی است.
وی گفت: بعضی از شهدا مزین به دو زینت هستند یکی زینت شهادت و دیگری زینت عالم بودن است، آن عالمی که مداد آن برای نشر معارف استفاده می‌شود از خون شهید برتر است و حال همان عالم در مسیر و راه خدا کشته شود مقام آن بالاتر است.
امام جمعه زابل بیان کرد: این جلسه یاد بودی از شهدای عالم و طلبه شیعه و سنی است که در مسیر نشر معارف نفس کشیدند و به شهادت رسیده‌اند.
انتهای پیام/ فارس
سه شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۲
کد مطلب: 427396
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *