۰

انتخابات جای خود؛ «حرمت ایام فاطمی را حفظ کنید»

تقارن ایام فاطمیه با روزهای تبلیغات انتخابات و درگیر شدن برخی از هواداران نامزدها و کاندیداها در تبلیغات نکته حائز اهمیتی است و نباید مردم مسلمان و مذهبی ایران حرمت این ایام و سوگواری برای بی‌بی دو عالم حضرت فاطمه(س) را فراموش کنند.
انتخابات جای خود؛ «حرمت ایام فاطمی را حفظ کنید»
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، هرچه به روزهای پایانی تبلیغات کاندیداهای مجلس خبرگان و شورای اسلامی نزدیک می‌شویم، شور و هیجان در ستادهای انتخاباتی بیشتر می‌شود.
*از ابتدای تبلیغات مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه سیستان و بلوچستان، 51 نفر انصراف خود را به صورت رسمی اعلام کرده‌ و رقابت بین 99 نفر از کاندیداها به قوت خود باقیست.
* 3 کاندیدای مجلس خبرگان رهبری نیز در سطح سیستان و بلوچستان در حال تبلیغ انتخاباتی بوده و با استقبال بی‌نظیر مردم منطقه، علما و روحانیون رو به رو بوده‌اند.
*در تبلیغات کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری تاکنون تخلفی گزارش نشده اما در بحث تبلیغات مجلس شورای اسلامی مواردی از تخریب و توهین به ویژه در فضای مجازی و به صورت پیامک مشاهده شده است.
* مساجد همچنان مکان مناسبی برای سخنرانی کاندیداها و تبلیغات آنها است.
* تقلای کاندیداهای اصلاح‌طلب برای جلب نظر بزرگان و سران طوایف و قبایل در حوزه‌های انتخابیه‌ سیستان و بلوچستان به ویژه در منطقه سیستان نیز در فضای مجازی مورد بحث و بررسی قرار دارد.
*سیستان و بلوچستان دارای 8 کرسی در مجلس شورای اسلامی است و 2 کرسی در مجلس خبرگان رهبری است و یک میلیون و 685 هزار و 760 نفر از مردم این منطقه واجد شرایط رای دادن هستند.
اما با این اوصاف تقارن این دو ایام سیاسی و مذهبی مهم با هم در کشور عزیزمان ایران مطمئنا مسائل مذهبی و دینی بر مسائل سیاسی ارجحیت دارد و ستادهای انتخاباتی و کار کاندیداها در صورتی قابل تحسین است که رعایت حرمت ایام عزاداری حضرت فاطمه(س) را نگه داشته و اجازه سوت، جیغ و کف و پخش آهنگ‌های مختلف را به طرفداران کاندیداهای خود ندهند تا شرمنده این بانوی بزرگ و برجسته دو عالم نشویم.
متاسفانه در ایام فاطمیه و در برخی از ستادهای انتخاباتی شاهد حرمت‌شکنی‌ این ایام نورانی بودیم که لازم است کاندیداهای محترم ضمن توجه به اطلاعیه شماره 11 ستاد انتخابات کشور به طرفداران خود تذکر دهند «ضمن تحرک، جنب و جوش در فضای تبلیغات و رقابت‎های قانونمند انتخاباتی، حرمت ایام سوگواری بانوی دو عالم را نگه دارند».
گفتنی است، انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند امسال در سراسر کشور برگزار می‎شود.
انتهای پیام/ فارس
چهارشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۴
کد مطلب: 427511
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *