۰

صیانت از اموال بیت‌المال در انتخابات مدنظر مدیران ادارات حاکمیتی باشد

دبیر ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی سیستان وبلوچستان گفت: صیانت از اموال و سرمایه‌های حاکمیتی به منظور عدم استفاده در حوزه تبلیغات نامزدهای انتخاباتی باید مدنظر مدیران ادارات و سازمان‌های حاکمیتی باشد.
صیانت از اموال بیت‌المال در انتخابات مدنظر مدیران ادارات حاکمیتی باشد
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، محمد‌علی حمیدیان عصر امروز در نشست تخصصی توجیهی مدیران و کارشناسان حراست ادارات کل و سازمان‌های استان در پردیس شهید مطهری دانشگاه فرهنگیان زاهدان اظهار داشت: انتخابات یکی از مطالبات سیاسی در هرنظام حاکمیتی مردم محور بوده و این تصمیم سیاسی، مصداق عینی تحقق اراده ملت و مناسب‌ترین راه گزینش نخبگان سیاسی در نظام اجتماعی است.
دبیر ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی استان سیستان وبلوچستان افزود: با توجه به جایگاه منحصر به فرد انتخابات در تحقق اهداف و آرمان‌های عالیه نظام، فرایند پیشگیری از وقوع جرایم و تخلفات انتخاباتی مدنظر تمامی نهادها و سازمان‌های متولی قرار دارد.
حمیدیان با اشاره به ویژگی‌های جرایم و تخلفات انتخاباتی بیان داشت: حوزه گسترده جغرافیای ارتکاب جرائم انتخاباتی، پیامدهای گسترده، مختص به زمان خاص بودن و تعدد مرتکبان و مباشران جرایم انتخاباتی از ویژگی‌های جرایم و تخلفات انتخاباتی نسبت به سایر جرائم است.
معاون رئیس کل دادگستری استان در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم با تاکید بر پیشگیری از بروز جرایم و تخلفات انتخاباتی در استان ابراز داشت: عدم بی‌طرفی مجریان انتخابات، تهدید یا تطمیع افراد وگروه‌های اجتماعی و اخلال در امر انتخابات از جرایم شایع و پرتکرار انتخابات در دوره‌های گذشته بوده است.
وی با تشریح وظایف مدیران وکارشناسان حراست در حوزه انتخابات اظهار کرد: صیانت از اموال و سرمایه‌های حاکمیتی به منظور عدم استفاده در حوزه تبلیغات نامزدهای انتخاباتی و ممنوعیت فعالیت تبلیغات کارکنان در ساعات اداری باید مدنظر مدیران وکارشناسان ادارات و سازمان‌های حاکمیتی باشد.
حمیدیان با توصیف ساختار اجتماعی خاص جامعه در انتخابات اخیر گفت: رشد گسترده شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی و کاربری گسترده آن در فرآیند تبلیغات انتخاباتی، تعدد نامزدهای احراز صلاحیت شده و تکثر ستادهای تبلیغاتی از ویژگیهای منحصر به فرد انتخابات سال جاری است.
انتهای پیام/ فارس
پنجشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۳
کد مطلب: 427672
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *