۰

شهدای‌ سیستان و بلوچستان در دو جبهه جنگیدند/ شهدایی که معنویت جبهه را در خدمت امنیت ‌به کار گرفتند

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان گفت: شهدای پاسدار و شهدای تیپ تکاور سلمان فارسی که امروز پاسداشت آنهاست در دو جبهه جنگیدند.
شهدای‌ سیستان و بلوچستان در دو جبهه جنگیدند/ شهدایی که معنویت جبهه را در خدمت امنیت ‌به کار گرفتند
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، حمزه دهقان در چهارمین یادواره شهدای تیپ تکاور 110 سلمان فارسی ‌اظهار داشت: دوران دفاع مقدس اوج افتخارات ملت ایران است به دلیل اینکه با تحمیل جنگ ملت قهرمان ایران توانستند با اقتدار کامل از دین، اصول ارزشها و تمامیت ارضی دفاع و دشمن را شکست دهند.
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان افزود: استان سیستان وبلوچستان یکی از استان‌هایی است که دارای اوضاع حساس و استراتژیک برای دشمن بود و همواره دشمن توطئه‌هایی را برای رخنه و اجرای نقشه های خود اجرا کرد که خوشبختانه دلسوزان نظام همچون دوران هشت سال دفاع مقدس از آن پاسداری کردند و نگذاشتند مستکبرین به اهداف خود برسند.
وی با تاکید بر اینکه برگزاری یادواره شهدا بواسطه ارج نهادن ایثار و فداکاری و حفظ راه و روش آنهاست بیان داشت: شهدای پاسدار و شهدای تیپ تکاور سلمان فارسی که امروز پاسداشت آنهاست در دو جبهه جنگیدند.
‌دهقان اضافه کرد: در طول دوران دفاع مقدس یک پاسدار عزیز هم در جبهه حضور پیدا می‌کرد و هم بنا به ضرورت و تکلیف در سنگرهای دفاع از انقلاب و دستاوردهای نظام در استان مشارکت داشت و سرانجام در یکی از این دو میدان نبرد به شهادت می‌رسید.
وی بیان داشت: شهدایی مانند، عبدالحسین شبرنگی، غلامحسن خمر و عیسی خدری، بزرگورانی بودند که علاوه بر اینکه در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشتند و سرانجام در آنجا به شهادت رسیدند در استان نیز حضور فعال در تامین امنیت و مبارزه با ‌سوداگران مرگ و اشرار خدماتی را انجام دادند.
وی ادامه داد: شهدای پاسداری چون سردار شهید ابوالفتح جهان‌زاده، علی اکبر میرزایی محمود دولتی مقدم و اسحاق رنجوری مقدم شهدایی هستند که در سطح استان سیستان ‌و بلوچستان به شهادت رسیدند و معنویت جبهه را در خدمت امنیت استان به کار گرفتند.
وی اضافه کرد: امروز به ثمره خون پاک شهدا کشور ما تحت زعامت مقام عظمی ولایت تکیه گاهی مطمئن برای مقابله با هجمه‌های فرهنگی و جنگ سخت و نرم دشمن مقتدرانه پیش می‌رود و ادامه این روند موجب عزتمندی اسلام و جامعه مسلمین خواهد شد.
‌براساس گزارش روابط عمومی سپاه سلمان، دهقان در پایان یاد و خاطره شهدای تیپ تکاور 110 سلمان فارسی بویژه 370 شهید پاسدار، بسیجی، عشایر و سربازان شهید سیستان و بلوچستان و همچنین شهدای مهاجری که در این استان به فیض شهادت نایل آمدند را گرامی داشت.
انتهای پیام/ فارس
پنجشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۵
کد مطلب: 428328
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *