۰

کاشت 4 هزار درخت در حاشیه جاده‌های روستایی بخش مرکزی خاش

بخشدار مرکزی خاش گفت: همزمان با 15 اسفند روز درختکاری 4 هزار اصله نهال کنار جاده‌های روستایی بالاخص در روستاهای حاشیه شهر کاشته می‌شود.
کاشت 4 هزار درخت در حاشیه جاده‌های روستایی بخش مرکزی خاش
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، مجتبی شجاعی ظهر امروز در مراسم روز درختکاری اظهار داشت: کاشت درخت و توجه به رشد و گسترش فضای سبز یکی از خدمات سال آتی روستاهای بخش مرکزی خاش تعیین شده است.
وی افزود: در شرایط آب و هوایی منطقه سرانه استاندارد فضای سبز در بخش‌های مختلف روستایی بخش مرکزی کمتر از 4 مترمربع برای هر یک از اهالی است که به کمک دهیاران و اهالی و با پشتیبانی اداره منابع طبیعی امیدواریم سال آتی این سرانه در حاشیه جاده‌ها به عدد 8 ارتقا یابد.
شجاعی گفت: فضای سبز و توسعه آن روحیه امید و شادابی را در شهرستان گسترش می‌دهد و حفظ منابع طبیعی وظیفه‌ای همگانی در راستای توسعه پایدار و توجه به نسل فعلی و آتی کشور به شمار می‌آید و از ارزش والایی برخوردار است.
وی ادامه داد: عملکردها در توسعه فضای سبز طی سالیان گذشته در حاشیه روستاهای همجوار شهر ضعیف و بدون توجه به وضعیت آب و خاک منطقه بوده، به شکلی که طی یک ارزیابی 70 درصد درختان در این مناطق مربوط به حداقل 30 سال قبل است که نمونه آن در عباس‌آباد و اسماعیل‌آباد و... و توسط واقفان کاشت شده است و طی سالیان اخیر نه تنها نتوانسته‌ایم این تعداد درخت را افزایش دهیم، بلکه در حفاظت و صیانت از آنها هم ضعیف عمل کرده‌ایم.
بخشدار بخش مرکزی خاش با اشاره به برگزاری مراسم محوری روز درختکاری در روستای اسماعیل‌آباد و نوش‌آباد گفت: تخصیص اعتبار تکمیلی برای بوستان‌های روستایی مشروط بر راه‌اندازی سیستم آبیاری قطره‌ای و ابجاد فضای سبز در بوستان‌های روستایی و حاشیه جاده‌هاست که طی هفته آتی کاشت درختان توت، کاج و سرو، زیتون، زبان گنجشک در بخش مرکزی خاش صورت خواهد پذیرفت.
انتهای پیام/ فارس
يکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب: 428543
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *