۰

تدوین سیمای جنایی جرائم در معاونت اجتماعی سیستان‌وبلوچستان

معاون اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: تدوین سیمای جنایی جرایم استان با هدف پایش و ارزیابی آماری جرایم و آسیب‌های اجتماعی در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم سیستان وبلوچستان محقق شد.
تدوین سیمای جنایی جرائم در معاونت اجتماعی سیستان‌وبلوچستان
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، محمدعلی حمیدیان در زاهدان با تأکید بر ضرورت بهره‌گیری از داده‌های آماری در مدیریت پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: تدوین سیمای جرایم استان با هدف پایش و ارزیابی آماری جرایم و آسیب‌های اجتماعی در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم سیستان وبلوچستان محقق شد.
معاون رئیس کل دادگستری در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم گفت: گردآوری، ذخیره‌سازی و بروزرسانی آمار جرائم، دعاوی و آسیب‌های اجتماعی نقش مؤثری در اتخاذ سیاست‌های کاربردی در حوزه پیشگیری از جرایم و انحرافات اجتماعی دارد.
حمیدیان افق طرح را ایجاد پایگاهی مرجع برای آمارهای پیشگیری عنوان کرده و افزود: در این فرآیند نهادها و سازمان‌های متعددی همچون نیروی انتظامی، مرکز آمار و فناوری قوه قضائیه، کمیته امداد حضرت امام، اداره کل زندان‌ها، اداره کل اطلاعات، پزشکی قانونی و بهزیستی با این معاونت مشارکت دارند.
وی با تبیین دستاوردهای نوین سیمای جنایی جرایم گفت: با این طرح، گردآوری داده‌ها و تهیه اطلس جامع و روزآمد جرایم و آسیب‌های اجتماعی استان به صورت مستمر و در فواصل منظم، میسر می‌شود.
حمیدیان با اشاره به اهم جرایم و آسیب‌های اجتماعی مندرج در سیمای جنایی جرایم استان گفت: اغلب جرایم استان با رویکرد آماری و بادرنظر گرفتن عواملی همچون جنسیت، سن و محل وقوع در سیمای جنایی جرایم استان لحاظ شده، به نوعی که بیش از 45 جرم و آسیب اجتماعی در گزارش مستمر تحلیل آماری می‌شوند.
انتهای پیام/ فارس
چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۶
کد مطلب: 428905
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *