۰

لزوم انجام تحقیقات قبل از ازدواج برای پیشگیری از طلاق زوجین

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: بررسی زمینه‌های ازدواج و عوامل مؤثر در پیشگیری از وقوع طلاق در زاهدان نشان داد 70 درصد از زوجین در مرحله طلاق، در انتخاب همسر خود تحقیقات قبل از ازدواج نداشتند.
لزوم انجام تحقیقات قبل از ازدواج برای پیشگیری از طلاق زوجین
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، محمدعلی حمیدیان در زاهدان اظهار کرد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم پایان نامه‎ای با عنوان بررسی زمینه‌های ازدواج و عوامل موثر در پیشگیری از وقوع طلاق در شهرستان زاهدان را مورد حمایت قرار داد که در این پایان‌نامه جامعه هدف افراد متقاضی طلاق و نمونه انتخاب شده مراجعان به دادگاه خانواده برای دادخواست طلاق بوده است.
وی افزود: نتایج این پژوهش به ترتیب موثرترین عوامل در زمینه طلاق را عدم وجود عشق کافی قبل از ازدواج، نبود آموزش کافی قبل از ازدواج، سوء اخلاق، خشونت و بدرفتاری و دخالت خانواده و اقوام مستند کرده و تاثیر عوامل مالی را چندان موثر گزارش نکرده است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: از نتایج قابل توجه دیگر پژوهش این است که بیش از 80 درصد اختلافات در دو سال اول زندگی منجر به تصمیم پیرامون طلاق شده و قریب به 70 درصد از زوجین در مرحله طلاق، در انتخاب همسر خود تحقیقات قبل از ازدواج نداشتند.
حمیدیان افزود: از این رو توجه به آموزش‌های قبل از ازدواج، تحقیقات قبل از ازدواج و نگرش به ازدواج به عنوان یک بعد عاطفی در زندگی و توجه به وجود علاقه به عنوان پیش فرض اصلی و پایه سایر فروض عقلایی موثر در ازدواج توصیه می‌شود.
انتهای پیام/ فارس
دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب: 430015
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *