۰

روستای تاریخی تیس میزبان شمار زیادی از مسافران نوروزی

رئیس کمیته ساماندهی روستای تیس گفت: به دلیل دارا بودن جذابیت‌های تاریخی، تفریحی و گردشگری، روستای تیس پذیرای شمار زیادی از مسافران در ایام نوروز بوده است.
روستای تاریخی تیس میزبان شمار زیادی از مسافران نوروزی
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار، رشید امیدی اظهار کرد: روستای تاریخی تیس با بیش از 8 اثر ثبت شده ملی تنها روستایی است که در محدوده 14 هزار هکتار اراضی منطقه آزاد چابهار واقع شده که به دلیل دارا بودن جذابیت‌های تاریخی، تفریحی و گردشگری پذیرای شمار زیادی از مسافران به خصوص در ایام نوروز بوده است.
وی افزود: برای اسکان مسافران نوروزی این کمیته نسبت به راه‌اندازی 6 واحد مسافر کاشانه و آماده‌سازی و تجهیز 4 مجتمع مدارس اقدام کرده که باعث جذب و رضایتمندی مسافران شده است.
رئیس کمیته ساماندهی روستای تیس افزود: تامین آب شرب مراکز اقامتی، نظافت مرتب و مستمر و جمع‌آوری زباله‌های روستا با به کارگیری 13 نفر نیروی خدماتی، هماهنگی با ستاد مسجد جامع تیس برای بازدید مسافران از مسجد جذاب و تاریخی روستا از دیگر اقداماتی بوده که در ایام نوروز انجام شده است.
این مسئول با بیان اینکه غارهای سه‌گانه از دیگر اماکنی بوده‌اند که بیشترین تعداد مسافران برای بازدید مراجعه کرده‌اند، افزود: با هماهنگی قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر سازمان منطقه آزاد جابهار ضمن فراهم کردن زمینه بازدید مسافران نسبت به استقرار نگهبان در مجموعه غارهای سه گانه اقدام لازم صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: پیش‌بینی کارت سوخت آزاد در جایگاه سوخت روستای تیس و انجام گشت‌های روزانه در سواحل به منظور ایجاد امنیت مسافران با هماهنگی فرمانده پایگاه بسیج و فرماندهی پاسگاه انتظامی ساحلی در طول این مدت انجام شده است.
رئیس شورای اسلامی روستای تیس دیگر کارهای صورت گرفته توسط این کمیته را ارایه غذاهای بومی – محلی در ورودی روستای تیس توسط بخش خصوصی، فروش ماهی تازه، انجام خدمات بانکی در سطح روستا، هماهنگی با اهالی روستا برای استفاده مسافران از باغات سطح روستا، ارایه خدمات گشت‌های دریایی به مسافران توسط قایق‌های ماهیگیری و نیز شیفت‎بندی 3 واحد نانوایی به صورت شبانه‌روزی عنوان کرد.
انتهای پیام/
دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۹
کد مطلب: 430021
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *