۰

پذیرش نیرو از بوم برای بوم سیاست جدی وزارت آموزش و پرورش است

وزیر آموزش و پرورش گفت: پذیرش نیرو از بوم برای بوم سیاست جدی و اولویت‌دار وزارت آموزش و پرورش است.
پذیرش نیرو از بوم برای بوم سیاست جدی وزارت آموزش و پرورش است
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، علی‌اصغر فانی امشب در جلسه شورای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اظهار کرد: مشکل اصلی سیستان و بلوچستان کمبود نیروی انسانی است.
وی با بیان اینکه پذیرش نیرو از بوم برای بوم سیاست جدی و اولویت‌دار وزارت آموزش و پرورش است، افزود: برای ماندگاری نیروی انسانی و استفاده از تجربیات معلمان باید از بوم برای بوم نیرو بگیریم.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: میانگین ماندگاری معلمان در سیستان و بلوچستان زیر 3 سال است و ما در زاهدان که مرکز استان است با مشکل کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم.
وی بیان کرد: پذیرش نیرو از بوم برای بوم می‌تواند یک راه حل در کنار تخصیص ردیف‌های استخدامی برای حل مشکل کمبود نیرو در سیستان و بلوچستان باشد.
ایجاد ردیف 50 میلیارد تومانی برای توسعه پیش‌دبستانی
فانی با بیان اینکه امسال برای نخستین‌بار در بودجه پیشنهادی دولت یک ردیفی معادل 50 میلیارد تومان برای توسعه پیش‌دبستانی ایجاد شده است، گفت: مناطق محروم و دوزبانه از جمله سیستان و بلوچستان در اولویت برخورداری از بودجه پیش‌دبستانی قرار دارند.
وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: در دو سال اخیر شاخص‌های اصلی در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان افزایش یافته که جای قدردانی دارد.
وی با تاکید بر اینکه باید مبادی بیسوادی را در سیستان و بلوچستان مسدود کنیم، افزود: نباید کودک بیسواد پرورش دهیم.
فانی با بیان اینکه سه استان سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی و هرمزگان از نظر شاخص‌های آموزشی محروم هستند،‌ افزود: یکی از سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش توسعه مشارکت است.

انتهای پیام/ فارس
شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب: 430458
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *