۰

هیأت‌های خارجی علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در ایران هستند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هیأت‌های خارجی که به ایران می‌آیند علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در ایران بوده و در حال تحلیل شرایط هستند.
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، ظهر امروز شورای اداری سیستان و بلوچستان با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در استانداری سیستان و بلوچستان برگزار شد.
آیت‌الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی امام جمعه مسجد مکی زاهدان در این جلسه ضمن تشریح ظرفیت‌های منطقه خواستار نگاه ویژه مسئولان کشوری به سیستان و بلوچستان شدند.


رئیس مجلس شورای اسلامی در این جلسه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اشاره کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی بهترین گزینه برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی است.
علی لاریجانی بیان کرد: فروش نفت کشور از یک میلیون بشکه در روز در حال رسیدن به بیش از 2 میلیون 300 بشکه ‌است.
وی ادامه داد: با توجه به شرایط برجام زمینه برای سرمایه‎گذاری در بخش‌های مختلف کشور فراهم است.
رئیس قوه مقننه با اشاره به اینکه به آمریکایی‌ها اعتمادی نیست و ممکن است خرابکاری کنند، افزود: در حال حاضر هیأت‌های تجاری مختلف در کشور حضور یافته و وضعیت و شرایط را برای سرمایه‌گذاری در کشور ایران ارزیابی می‌کنند.
این مسئول گفت: مجلس شرایطی فراهم می‌کند تا دولت بتواند پروژه‌های عمرانی را به بخش خصوصی واگذار کند.
وی با اشاره به ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان، اضافه کرد: بندر چابهار یکی از ظرفیت‌های مهم ترانزیتی و اقتصادی این منطقه است که تاثیر بسزایی در توسعه جنوب شرق دارد.
لاریجانی تاکید کرد: هم‌اکنون زمینه برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این منطقه فراهم است که امیدواریم بیش از پیش شاهد استقبال بخش خصوصی از ظرفیت‌های این منطقه باشیم.
لاریجانی از آمادگی مجلس شورای اسلامی برای تسریع در روند اجرای پروژه گازرسانی به شهرهای سیستان و بلوچستان و تکمیل راه‌آهن چابهار خبر داد.
رئیس قوه مقننه با اشاره به بحران آب در سطح کشور، بیان کرد: بودجه قابل توجهی برای آبیاری تحت فشار در نظر گرفته شده است.
این مسئول، همسایگی سیستان و بلوچستان با چند کشور را از جمله مزایای این استان عنوان کرد و گفت: کشورهای همسایه به ظرفیت‌های این استان نیاز دارند.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم سرمایه‌گذاری‌های صنعتی و معدنی سرانجام به صادرات منتهی شود، بیان کرد: بخش‌های خصوصی و عمومی توانایی سرمایه‌گذاری در استان سیستان و بلوچستان را دارند.
لاریجانی بر دقت رسانه‌هادر انعکاس موضوعات سیستان و بلوچستان تاکید و گفت: باید شرایط امنیتی خوب این منطقه بیش از پیش تشریح شود.
 
انتهای پیام/ فارس
شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۵۷
کد مطلب: 431154
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *