۰

دومین کلینیک دیابت در زاهدان افتتاح شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: به مناسبت هفته سلامت، دومین کلینیک دیابت در زاهدان افتتاح شد.
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، صبح امروز در هفتمین روز از هفته سلامت و با حضور مسئولان، دومین کلینیک دیابت در درمانگاه سیدالشهدای زاهدان افتتاح شد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در مراسم افتتاح این کلینیک به تشریح علائم بیماری دیابت و راهکارهای پیشگیری از ابتلا به آن پرداخت و اظهار کرد: با توجه به اینکه آمار مبتلایان به بیماری دیابت در دنیا، ایران و به دنبال آن سیستان و بلوچستان رو به افزایش است، لازم است اقدامات پیشگیرانه و درمان آن را جدی بگیریم.
مهدی طباطبایی افزود: کاهش وزن، کاهش مصرف مواد قندی، کنترل استرس، مصرف سبزیجات، ورزش به ویژه پیاده‌روی از جمله راه‌های مقابله با بیماری دیابت است.
وی با بیان اینکه آزمایش قندخون تنها راه تشخیص قطعی دیابت است، گفت: دیابت نوع اول، دیابت نوع دوم و دیابت حاملگی از جمله انواع دیابت هستند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: افرادی مبتلا به بیماری دیابت هستند باید کنترل قندخون خود را در حد مطلوب نگه دارند، پیاده‌روی و ورزش را جدی گرفته و از استعمال دخانیات پرهیز کنند.
گفتنی است، به مناسبت هفته سلامت از یکم اردیبهشت ماه تا به امروز همایش‌ها، افتتاحیه‌ها، کلنگ‌زنی چند اورژانس بین راهی و اجرای برنامه‌های مختلف در سطح استان انجام شده است.
انتهای پیام/ فارس
سه شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب: 431323
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *