۰

آغاز عملیات اجرایی 26 طرح مصوب سفر وزیر بهداشت به نیکشهر

فرماندار نیکشهر گفت: عملیات اجرایی 26 طرح مصوب سفر وزیر بهداشت و درمان به نیکشهر به مناسبت هفته سلامت آغاز شد.
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، صاحبگل صالحی عصر امروز در مراسم افتتاح اورژانس بین راهی پلیس راه نیکشهر و کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی 26 طرح مصوب سفر وزیر بهداشت به نیکشهر به مناسبت هفته سلامت، اظهار کرد: عملیات اجرایی 26 طرح مصوب سفر وزیر بهداشت و درمان به نیکشهر به مناسبت هفته سلامت آغاز شد.
وی این طرح‌ها را شامل چهار مرکز بهداشتی درمانی در شهر نیکشهر، چانف، هریدوک و بنت، 10 خانه بهداشت، سه اورژانس بین راهی در تخت ملک، بنت و اسپکه و چهار پایگاه بهداشت و تسهیلات زایمانی در بخش بنت این شهرستان عنوان کرد.
فرماندار نیکشهر افزود: احداث مرکز غربالگری سرطان، بلوک زایمانی و آزمایشگاه مرکزی شهر نیکشهر و پانسیون پزشکان از دیگر طرح های بهداشتی حاصل سفر وزیر بهداشت به این شهرستان است که امروز کلنگ احداث آنها به زمین زده شد.
معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر نیز در این مراسم گفت: مرکز تشخیص و غربال‎گری سرطان در نیکشهر به دستگاه‎های ماموگرافی، فلوئروسکوپی، آندوسکوپی، کلونوسکوپی و سی تی اسکن تجهیز خواهد شد.
مهران امینی‎فرد ادامه داد: بلوک زایمانی نیکشهر با مساحت 1100 متر مربع زیربنا و دارای 11 اتاق پذیرش برای بیماران زائو با اعتبار 20 میلیارد ریال و در راستای طرح تحول سلامت صورت می‌گیرد.
وی تبیین کرد: در حال حاضر در شهرستان نیکشهر فقط 2 اتاق زایمان وجود دارد که با اتمام این پروژه تا یک سال آینده این تعداد به 13 اتاق افزایش خواهد یافت.
امینی‎فرد بیان کرد: امروز دو پایگاه اورژانس بین راهی در شهرستان های نیکشهر و فنوج افتتاح که برای تجهیز و راه‎اندازی هر کدام از این پایگاه‎ها 300 میلیون تومان هزینه شده است.
انتهای پیام/ فارس
سه شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۸
کد مطلب: 431327
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *