۰
رئیس اداره پیشگیری‌های امنیتی و انتظامی معاونت پیشگیری از وقوع جرم:

سرقت از پرتکرارترین جرایم سیستان و بلوچستان است

رئیس اداره پیشگیری‌های امنیتی معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: سرقت از پرتکرارترین جرایم سیستان و بلوچستان است که می‌طلبد در این زمینه اقدامات لازم برای پیشگیری از وقوع آن انجام شود.
 سرقت از پرتکرارترین جرایم سیستان و بلوچستان است
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما،غلامرضا باغ شیرین امروز در زاهدان اظهار کرد: خوشبختانه در راستای تحقق فرایند پیشگیری از سرقت منازل مسکونی و اماکن تجاری در کارگروه پیشگیری از سرقت اقدامات موثری اجرایی و محقق شد.
رئیس اداره پیشگیری‌های امنیتی و انتظامی دادگستری کل استان ادامه داد: پس از تصویب کلیات طرح پیشگیری از سرقت منازل و اماکن تجاری در شورای اسلامی شهر زاهدان فرایند تدوین رایحه مذکور در دستور کار شهرداری قرار گرفت.
وی افزود: با توجه به تایید شاخص‌های اجرایی و کمی سازی کلیات مقولات ارائه شده در دستور عمل اجرایی نشست موثری با نهادها و سازمان‌های متولی برگزار شد.
باغ شیرین با بیان اینکه سرقت از پرتکرارترین جرایم استان است، گفت: با عنایت به حجم گسترده پرونده‌های واصله به محاکم قضایی از نوع سرقت ضرورت اتخاذ تدابیر موثر در این حوزه یک اقدام ضروری و به هنگام است.
این مسئول بیان کرد: فرایند سرقت از منازل به واسطه تاثیرات عمیقی که بر امنیت روانی و اجتماعی شهروندان ایجاد می‌کند در دستور کار نهادهای قضایی،اجرایی و انتظامی قرار گرفته است.
وی با تشریح برخی ابعاد طرح پیشگیری از منازل و اماکن تجاری، خاطرنشان کرد: ارتفاع دیوار منازل، نحوه مصدود کردن حفاظ‌ها و انسداد مسیرهای ورودی، برسی راهکارهای موثر در خصوص پایش تصویری، اجرای مقررات ایمنی ساختمان و فرایند نگهبان محله در اماکن تجاری و منازل مسکونی بیش از 10 واحد به عنوان یک الزام پیشگیرانه در این دست واقع و مقرر شد.
باغ شیرین تصریح کرد: با تدوین جزئیات این طرح و ارائه لایحه به شورای شهرای شهر این فرایند با عنوان اقدام ضروری و الزام آور با همکاری نظام مهندسی ساختمان، شهرداری، پلیس آگاهی، پلیس پیشگیری و اداره نظارت بر اماکن با نظارت و راهبری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اجرایی شود.
انتهای پیام/فارس
چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۳
کد مطلب: 436649
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *