۰

ضرورت راه‌اندازی مرکز ملاقات فرزندان طلاق در سیستان و بلوچستان

معاون رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: در راستای رسالت قوه قضائیه مبنی بر پیشگیری از وقوع جرم، این معاونت در نظر دارد با همکاری سازمان‌های مربوطه، مرکز ملاقات فرزندان طلاق با والدین آنها را به مکانی مناسب منتقل کند.
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، محمد علی حمیدیان با اشاره به آثار مخرب طلاق در خانواده‌ها و تاثیرات منفی آن بر روی فرزندان، اظهار داشت: طلاق علاوه بر این که فشار روانی زیادی بر زوج‌ها وارد می‌کند، برای کودکان نیز استرس زا، غم انگیز و گیج کننده است.
معاون رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان با اشاره به ماده 1174 قانون مدنی ادامه داد: هر کدام از والدین این حق را دارند که بعد از جدایی در فواصل معین با کودک خود ملاقات کنند و حتی مشکلات مادر یا پدر هم باعث نمی‌شود از ملاقات وی با فرزندش جلوگیری شود.
وی افزود: در این میان، آسیب‌هایی که در هنگام ملاقات فرزندان طلاق با والدین آنها در دادگستری‌ها و کلانتری‌ها رخ می‌دهد نیز سلامت روحی این فرزندان را بیشتر تحت تاثیر قرار می‌دهد.
وی بیان کرد: از جمله آسیبِ این ملاقات‌ها تأثیر نامطلوب فضای مکان ملاقات و به خطر افتادن امنیت روانی کودک و آشنایی زودتر از موعد با آسیب‌های اجتماعی و از بین رفتن حساسیت کودک نسبت به این آسیب‌ها است.
حمیدیان با اشاره به ضروری بودن راه اندازی مرکز ملاقات فرزندان طلاق گفت: در راستای رسالت قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران مبنی بر پیشگیری از وقوع جرم این معاونت در نظر دارد با همکاری سازمان‌های مربوطه مرکز ملاقات فرزندان طلاق با والدین آنها در به مکانی مناسب منتقل کنند.
وی با اشاره با ضرورت و اهداف راه‌اندازی این مرکز گفت: دور ماندن اطفال از ارتباط با محیط‌های تنش زا و جلوگیری از ایراد آسیب‌های روانی و عاطفی به اطفال از اهداف اصلی این طرح است.
انتهای پیام/ فارس
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب: 431885
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *