۰

ایجاد پژوهشکده هنر و تمدن سیستان در دانشگاه زابل

رئیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه زابل از ایجاد پژوهشکده هنر و تمدن سیستان در دانشگاه زابل خبر داد و گفت: امیدواریم این پژوهشکده راه‌اندازی و از تمام ظرفیت‎های موجود ملی و محلی استفاده کند.
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، به نقل از روابط عمومی دانشگاه زابل، حسینعلی کاوش در نشست هم اندیشی شاعران و هنرمندان منطقه سیستان، اظهار داشت: دانشگاه زابل با ایجاد بستری مناسب، زمینه حضور بیش از پیش هنرمندان، شاعران، نویسندگان و محققان را در دانشگاه فراهم کرده است.
رئیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه زابل با اشاره به درک عمیق مدیریت دانشگاه زابل در حمایت از هنرمندان و نویسندگان افزود: یکی از اهداف تاسیس این دانشگاه، از بین بردن انقطاع فرهنگی و تجدید دوران افتخار آمیز فرهنگی و هنری باستانی در منطقه سیستان است.
عضو هیئت علمی دانشگاه زابل با بیان اینکه دانشگاه زابل بستر الگوی توسعه در منطقه است تصریح کرد: ظرفیت‌ها، استعدادهای سرشار و مفاخر ارزنده‌ای در منطقه سیستان وجود دارد که می ‌واند پشتوانه خودباوری و تجدید هویت برای فرزندان این خطه باشد.
وی از ایجاد پژوهشکده هنر و تمدن سیستان در دانشگاه زابل خبر داد و گفت: این پژوهشکده توسط استاد غلامرضا عمرانی نویسنده و محقق سیستانی پیشنهاد شده است و امیدواریم این پژوهشکده تمام ظرفیت‌های موجود ملی و محلی را در راستای اثر بخشی آن به خدمت بگیرد.
استاد غلامرضا عمرانی نیز در این جلسه با اشاره به گذشته آباد منطقه سیستان گفت: در گذشته سرزمین حوزه هیرمند و هامون پربرکت بود به طوری که ساکنین این منطقه بر سر این سفره خدادادی ارتزاق می‌کردند که متاسفانه تغییرات اقلیمی شرایط سختی را برای زیست مردم ایجاد کرده است که باید برای حل و فصل این معضل تمامی معضلات موجود را فعال و امید به زندگی را افزایش داد که دانشگاه زابل در این راه قدم‌های ارزنده‌ای برداشته که شایسته تقدیر است.
شاعر، نویسنده و پژوهشگر سیستانی بر تولید شعر، مقاله، کتاب، مجله، واژه نامه، نقد آثار موجود و تولید ترانه سیستانی تاکید و خواستار بررسی وضعیت گویش سیستانی شد.
گفتنی است، در ادامه این نشست برخی از شعرای حاضر در نشست، به قرائت اشعار خود در وصف سیستان و افتخارات آن پرداخته وهمچنین عده‌ای دیگر نیز در خصوص چالش‌های فرهنگی در سیستان مطالبی را مطرح کردند.
انتهای پیام/
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب: 432360
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *