۰

اشتغال مهم‌ترین دغدغه بیماران تالاسمی است

بخشدار مرکزی خاش با بیان اینکه اشتغال مهم‌ترین دغدغه بیماران تالاسمی است، گفت: بیکاری مشکلات روحی این بیماران را افزایش می‎دهد.
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، صبح امروز و همزمان با هفته پیشگیری از تالاسمی، بخشدار مرکزی خاش به همراه جمعی از مسؤولان با حضور در بخش تالاسمی بیمارستان امام خمینی(ره) خاش ضمن عیادت از بیماران و اهدای هدایایی با کارکنان و پرستاران این بخش و مدیریت بیمارستان دیدار کردند.
بخشدار مرکزی خاش در این دیدار اظهار کرد: نگاه جامعه نسبت به بیماران تالاسمی کم است و به همین دلیل این قشر از جامعه در مواردی از حقوق ارتباطی و تعاملی مناسبی با جامعه برخوردار نمی‎شوند که البته این رویکرد الحمدلله با کار فرهنگی و تلاش تشک‎ های غیردولتی در حال اصلاح است.
مجتبی شجاعی افزود: باید تلاش کرد نگاه و تلقی جامعه از بیماران خاص را از تلقی و نگاه ترحم به سمت احترام و همچنین توانمند سازی این بیماران هدایت کرد.
وی با تقدیر از پرستاران این بخش و مدیریت بیمارستان به سبب فراهم کردن امکانات درمانی و مشاوره‎های پیشگیری تالاسمی گفت: بیماران تالاسمی نیز مانند سایر افراد جامعه نیازمند حضور، شغل، تشکیل زندگی و خانواده، تحصیل و موارد دیگر هستند.
بخشدار مرکزی خاش گفت: بیکاری باعث افسردگی و دیگر مشکلات روحی برای آنان این بیماران می‎شود و از سویی بدنه دولت به دلیل محدودیت های قانونی و اعتباری توان جذب و بکارگیری این افراد را مانند سایر احاد جامعه ندارد.
این مسؤول بیان کرد: نیاز است تشکل‎های صنفی اشتغال و تعاونی‎ها و واحدهای خصوصی با به کارگیری این افراد متناسب با نیاز و توانمندی در این حرکت انسانی شرکت کنند.
نگاه ترحم‌آمیز به بیماران تالاسمی تغییر کند
معاون آموزش و پرورش خاش نیز در این بازدید گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی در مدارس به منظور آموزش و آشنا کردن دانش آموزان با این بیماری از جمله مهم‎ترین فعالیت‌هایی است که توسط مدیریت آموزش و پرورش خاش در سطح شهرستان به اجرا گذاشته می‌شود.
محمدنبی کرد ادامه داد: نیاز است برخی باورها و ذهنیت‌های غلط جامعه در مورد بیماری تالاسمی که خود می‎تواند دلیل بروز برخی مشکلات اجتماعی و اشتغال این عزیزان باشد با فرهنگسازی و آگاهسازی از بین برود.
گفتنی است، شهرستان خاش با دارا بودن حدود بیش از 150 نفر بیمار تالاسمی در سال‎های اخیر به همت شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان امام خمینی خاش توانسته امکانات و خدمات خوبی را برای درمان این بیماران فراهم و اقدامات موثر و مطلوبی را در بخش مشاوره نیز انجام دهد.

انتهای پیام/ فارس
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب: 432574
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *