۰

روحانی دائما در حال حاشیه پردازی است

رئیس دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران گفت: دولت یازدهم دائما در حال حاشیه سازی و حاشیه پردازی است.
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، به نقل از مرآت، عباس سلیمی نمین رئیس دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران در مناظره ای با موضوع نقد عملکرد دولت در پسا برجام در تالار امیر کبیر دانشگاه سمنان گفت: در دولت دهم حاشیه سازی هایی صورت گرفت  که این حواشی کشوررا با ضعف شدیدی  مواجه کرد.
وی با بیان اینکه حاشیه سازی ها درخصوص دولت دهم باعث ضعف در مذاکرات شد، افزود: مذاکرات دولت دهم به صورت رسمی از اواسط کار این دولت  برای برون رفت از مشکلات شروع شده بود.
سلیمی نمین همچنین تصریح کرد: دولت دهم بعد از انتخابات 88 با چالش های متفاوتی روبه رو بود و در مذاکرات  نتوانست به این مهم دست پیدا کند.
وی در خصوص پذیرش تعلیق انرژی هسته ای در زمان دولت هفتم و هشتم گفت: به دلیل فشار های غرب علیه ایران، این جمهوری اسلامی ایران بود که مجبور به پذیرش تعلیق شد تا بتواند با قبول این تعلیق اعتماد غرب را جلب  کند.
رئیس دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران در ادامه افزود:  ولی همه این تعلیق ها در زمان آقای احمدی نژاد شکسته شد و فعالیت هسته ای ما به صورت گسترده کار خود را از سر گرفت.
وی با بیان اینکه دولت دهم در مذاکرات از پشتوانه های لازم برخوردار نبود، اظهار کرد: با روی کار آمدن دولت جدید و باتوجه به امکانات موجود توافقاتی حاصل شد حال در این توافقات به اهداف حزبی توجه داشته اند جای تامل دارد.
سلیمی نمین با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید این فهم را داشت که باید با همه امکانات و الزامات داخلی همراه شود و همه پشتیبانی ها را با خو د داشته باشد، اظهار کرد:  اگر امروز برجام  به جایی رسیده  به علت اتحاد و همبستگی همه آحاد جامعه است.
وی با بیان اینکه دولت یازدهم به مانند دولت دهم در حال حاشیه سازی هایی است، گفت: دکتر روحانی دائما در حال حاشیه پردازی است.
رئیس دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران همچنین تصریح کرد: باید دید که چه کسانی  نطق دولت یازدهم را می نویسد که به مانند دولت دهم در حال حاشیه سازی است.
وی با اشاره به اینکه برجام در نگاه کلان دستاورد ارزشمندی است، اظهار کرد:  این دستاورد ایراداتی دارد که می توان در درسخنان مسولین یافت.
سلیمی نمین با تاکید براینکه دولت برای اجرایی کردن برجام به حمایت و پشتیبانی نیاز دارد، گفت:  عقل سلیم حکم می کند روحانی خود را درگیر حاشیه ها نکند و باید همه باهم شفاف باشیم.
رئیس دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران با بیان اینکه برخی از نقد ها شایسته برجام نبود، افزود: برخی از تعریف و تمجید ها هم شایسته و درخور برجام نبود و نباید در خصوص این موضوعات دروغ پردازی و بزرگ گویی کرد.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۰۹
کد مطلب: 432689
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *