۰
گزارش تفتان ما از آيين تجليل از شهيدي كه اسوه خدمت و ايثارگري بود؛

پس از ۲۶ سال؛ همسر شهيد محمدرضا قدمي نخستين مدير راه خدمت در خاش تجليل شد

همزمان با اعياد شعبانیه و پس از گذشت 26 سال از زمان شهادت اولين رييس جهاد سازندگي خاش؛ اولين مراسم تجليل از اين شهيد و خانواده آن برگزار شد.
به گزارش تفتان ما، مجتبي شجاعي بخشدار مركزي خاش در اين مراسم، اظهار كرد: ما هرچه داريم به بركت وجود شهدا مي باشد  كه با ايثار، فداكاري خويش  عزت و اقتدار را براي نظام مقدس جمهوري اسلامي به ارمغان آوردند.
 
وي افزود: زماني كه  سخن از شهید در راه خدا به میان می آید، زبان ما در توصیف آن انسان های آسمانی که هستی خود را برای رضای خداوند فدا کردند، قاصر  و ناتوان است.
 
* برگزاري يادواره شهيد قدمي در اسفندماه 95
شجاعي خاطرنشان كرد: یادواره شهید قدمی اولین رییس جهادسازندگی شهرستان خاش و بنیانگذار ابادانی بسیاری از روستاهای شهرستان، در اسفند ماه سالجاری به طرزی باشکوه و با حضور خانواده اين شهيد والامقام و همزمان با سالروز شهادت این شهید بزرگوار برگزار مي شود.
 
وي با بيان اينكه برگزاري مراسم تجليل و يادواره ها كوچكترين اقدامي است كه مي توان براي شهداء انجام داد، گفت: ما مديون خانواده هاي شهدا هستيم و اميدواريم بتوانيم راه شهيدان را ادامه دهيم
 
بخشدار مركزي خاش با تاكيد بر مشاركت بخش خصوصي، اذعان كرد: مردم و شهروندان بايد همانند برنامه هاي نيمه شعبان و محرم، براي شناساندن شهداء وارد مرحله اقدام شوند و هرهفته شاهد برگزاري يك جلسه و يادواره مرتبط با شهداء در محلات باشيم.
 
* شهيد قدمي همواره دغدغه حل مشكلات نيازمندان را داشتند
همسر شهید قدمی نيز، گفت: شهید قدمی دائماً دغدغه نیازمندان و بالاخص عشایر و روستاییان را داشتند و درب اتاق ایشان به روی مردم همیشه باز بود.
 
* همسر شهداء راوی شخصیت برجسته و بی نظیر شهداء هستند
حجت الاسلام جان آبادي مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه خاش نيز در ادامه با بيان اينكه همسر شهداء راوی شخصیت برجسته و بی نظیر شهداء هستند، گفت: نقش رسالت خانواده معظم شهداء در تربيت صحيح اسلامي فرزندان موثر و صبر و شكيبايي آنان بسيار ستودني است و ترويج فرهنگ ايثار و شهادت و انتقال آن به نسلهاي آتي بايد در اين خانواده ها مورد توجه قرار گيرد.
 
* نامگذاري سالن چندمنظوره ورزشي و فرهنگي سپاه خاش به نام شهيد قدمي
فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه خاش نيز در ادامه اين مراسم، از نامگذاري سالن چندمنظوره ورزشي و فرهنگي صالحين حوزه مقاومت امام حسين(ع) روستاي عباس آباد به نام شهيد قدمي خبر داد و اظهار كرد: به زودي مستندي از زندگي اين شهيد والامقام توليد خواهد شد.
 
سرهنگ پاسدار محمد مهرجان افزود: ديدار با خانواده هاي شهداء يكي از وظايف اساسي كارگزاران نظام مقدس جمهوري اسلامي است و حل مسائل و مشكلات اين عزيزان جزء اولويت هاي كاري ما است.
 
وي عزت و سربلندي كشورمان را مرهون حماسه و رشادت هاي رزمندگان و شهداء عزيز انقلاب اسلاميمان دانست  و  تصريح كرد: امروز وظيفه همگان است كه در پاسداري از دستاوردهاي اصيل انقلاب اسلامي و حفظ و تداوم راه شهداء گام برداريم.
 
* شهيد قدمي الگو و اسوه خدمت و بی ادعا و گمنام بود
مديريت جهاد كشاورزي شهرستان خاش نيز در ادامه، با بيان اينكه شهيد قدمي الگو و اسوه خدمت و بی ادعا و گمنام بود، افزود: با وجود تقاضاهای متعدد از سوی سازمان و مردم، خانواده اين شهيد والامقام با برگزاری یادواره موافق نبودند که پس از درخواستها و اصرار زياد، خانواده اين شهيدراضي به برگزاري مراسم تجليل ويادواره شهيد شدند و اميدواريم بتوانيم به خوبي از عهده اجراي يادواره برآييم.
 
امان الله طوقي گفت: هوشیاری ،اخلاص ،ایمان و ولایت مداری شهدا در حفظ خاک میهن اسلامی وصف ناپذیر است و تکریم شهدا و خانواده آنان باید سرلوحه نسل امروز در همه عرصه های زندگی باشد. 
 
* شهيد قدمي بايد بعنوان الگو و نمونه در بين كاركنان جهاد كشاورزي قرار بگيرد
وي با اشاره به الگوي زندگي شهيد قدمي، خاطرنشان كرد: شهيد قدمي بايد بعنوان الگو و نمونه در بين مردم و به خصوص كاركنان جهاد كشاورزي قرار بگيرد و زندگينامه اش درس مهمي براي همگان باشد.
 
طوقي اظهار كرد: خانواده های شهداء، ایثارگران و جانبازان، بزرگترین سرمایه های معنوی انقلاب و ملت هستند و یاد شهدا اشاعه ارزش های ایثار و پایداری درجامعه است و دلجویی و دیدار با آنان، ادای دین به ارزشهای انقلاب است.   
 
همچنين در اين مراسم، درمحمد کرد از معتمدان خاش و عضو شورای اسلامی بخش مرکزی ، مهدي دهمرده و قائني از همرزمان و دوستان این شهید به بیان خاطراتی از شهید بزرگوار و رونمایی از دست خطهایی از این شهید بزرگوار پرداختند.
 
این آیین به همت بخشداری مرکزی و جهاد کشاورزی شهرستان خاش و با حضور و مشارکت فرمانده سپاه ناحیه خاش و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه خاش، مدیریت آموزش و پرورش، رییس اداره ورزش و جوانان و جمعی از معتمدان و همسنگران شهید برگزار شد.
 
خانواده شهید محمد رضا قدمی هم اینک در شیراز ساکن هستند و به دلیل برخی وابستگی های فامیلی سالانه به شهرستان خاش سفر می کنند.
 
در پایان این مراسم تندیس هایی به رسم یادبود از طرف بخشداری مرکزی، جهاد کشاورزی، اداره ورزش و جوانان و سپاه ناحیه خاش به خانواده این شهید اهدا شد.
 
به گزارش خبرنگار تفتان ما، شهید قدمی 23 اسفند 1369 و زمانی که قصد داشت در جلسه هیئت ناظران انتخابات مجلس خبرگان در فرمانداری خاش شرکت کند توسط افراد مسلح ناشناس و در مقابل منزل و با زبان روزه ترور شد و به مقام شامخ شهادت نایل آمد.شایان ذکر است خانواده شهید بزرگوار در شیراز ساکن هستند و به دلیل برخی وابستگی های فامیلی سالانه به شهرستان سفر می کنند.
 
انتهاي پيام/
پنجشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۵
کد مطلب: 432762
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *