۰

خانواده‌های پاسداران نقش بسزایی در مجاهدت فکری و فیزیکی آنان دارند

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: پاسدارانی امروز می‎توانند در حوزه فکری، فیزیکی و نظری مجاهدت کنند که خانواده او را همراهی کنند.
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سپاه سلمان، سردار حسین معروفی در مراسم گرامی‌داشت روز پاسدار که با حضور خانواده‎های پاسداران در سپاه سلمان سیستان و بلوچستان برگزار شد، با تاکید بر اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نهاد و ارگان صرفا نظامی نیست، اظهار کرد: سپاه پاسداران یک نهاد انقلابی است که مسؤولیت بقای انقلاب و دستاوردهای آن را عهده دار است.
وی ادامه داد: امام خمینی(ره) برای سپاه پاسداران که باید این معجزه قرن را حفاظت کند یک مثلث تعیین کرد و دستور داد در چارچوب این مثلث با پیروی از ائمه اطهار(ع) انقلاب را پیش‌برنده و پیش‌رونده کنند تا در جلوی دروغگویان جاودانه شود.
وی مکتبی بودن، انقلابی بودن و مردمی بودن را سه ضلع این مثلث دانست و خاطرنشان کرد: امروز مقام معظم رهبری نیز همان فرمان را برای سپاه پاسداران صادر کردند.
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان سخت‌ترین وظیفه سپاه پاسداران را حفظ نظام و انقلاب و دستاوردهای آن دانست و افزود: هر انسان و هر کسی که شیعه و دوست دار آن مکتب است باید مثل حسین بن علی(ع) زندگی کند.
وی ادامه داد: حسین‌بن‌علی(ع) همه وجودش را در طبق اخلاص گذاشت و برای خداوند منان هدیه کرد؛ ما باید اندیشه حسینی داشته باشیم و سد بلای ولی فقیه خود باشیم.
معروفی بیان داشت: سپاه پاسداران سد بلای ارزش‌ها، تمامیت ارضی، ولایت و انقلاب است؛ امروز سپاه پاسداران با بصیرت نافذ به دشمنان بیرونی و بدخواهان کج فهم اجازه نخواهد داد دور امام راحل خود را خالی کنند.
وی در ادامه به ویژگی‎های نهادینه شده در هر پاسدار اشاره کرد و معنویت را نخستین ویژگی برجسته یک پاسدار دانست و افزود: در معنویت باید تمام اعضا و جوارح انسان به وحدانیت خدا شهادت دهد و از دستورات نورانی قران و ائمه هدی پیروی کند.
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان مکتبی بودن و انقلابی فکر کردن را شاخصه دیگر سپاه پاسداران با توده عظیم و میلیونی بسیج مستضعفین نام برد و تصریح کرد: در هیچ کجای دنیا نهادی به مکتبی و انقلابی بودن سپاه پاسداران وجود ندارد؛ ولایی بودن و غیر محافظه کار بودن از دیگر ویژگی پاسداران است.
این مسؤول ادامه داد: سپاه هیچ محافظه کاری نمی‎کند در اندیشه و مرام پاسدار ملاحظه و معامله و مسامحه وجود ندارد.
وی اضافه کرد: پاسدار انقلاب محافظه کار نیست و شجاعت و شهامت دارد؛  پاسدار انقلاب شهید شوشتری است که الگوی ماست و سردار سلیمانی است که نماد انقلابیون جهان و نماد بسیج مستضعفین است.
معروفی روحیه شجاعت و شهادت طلبی و ایثار را یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد سپاه پاسداران دانست و تاکید کرد: امروز افرادی هستند که در جنگ تمام توان خود را گذاشتند و بعد از 30 سال خدمت در سپاه پاسداران؛ در صحنه مقاومت می‌‌‌جنگند تا آرمان اسلام ناب محمدی حفظ شود.
وی خطاب به خانواده‌های پاسدار گفت: عقبه سپاه پادگان نیست؛ خانواده‎‌ها و فرزندان و همسران پاسداران هستند؛ اگر مقام معظم رهبری به سپاه افتخار می‎کند و با تکیه بر آن با دشمن می‎جنگد  به واسطه بصیرت و فهم و ایمان پاسداران است.
معروفی با تاکید بر نقش موثر خانواده‎ها در کنار پاسداران برای مجاهدت افزود: پاسداری امروز می‎تواند در حوزه فکری، فیزیکی و نظری مجاهدت کند که خانواده او را همراهی کند؛ اگر امروز در جبهه مقاومت حرفی برای گفتن داریم و پیروز هستیم به واسطه یاری خانواده پاسداران است.
وی با بیان اینکه شغل پاسداری مجاهدت می‎خواهد که بدون همراهی خانواده‎ها امکان‌پذیر نیست، از صبر و متانت خانواده‎های پاسدار قدردانی کرد.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب: 432831
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *