۰

جیب مردم گواهی می‌دهد که رخداد بزرگ اقتصادی روی نداده است/ دولت به ماشین توجیه عملکرد آمریکا تبدیل شده است

کارشناس عالی امور استراتژیک گفت: دولت متاسفانه با مشاهده اینکه وعده‌های آن ها محققق نشده و آمریکایی‌ها کلاه سر آن ها گذاشته اند خود را نزد افکار عمومی شرمنده می داند و به ماشین توجیه عملکرد آمریکا تبدیل شده است.
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، دکتر محمدحسن قدیری ابیانه کارشناس عالی امور استراتژیک در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهار کرد: اصولا عمده مشکلات اقتصادی کشور به مسائل درونی از جمله فرهنگ و وجدان کار، فرهنگ مصرف، خرید کالای خارجی  و امثال این‌ها باز می‌گردد که هم در مدیریت و برنامه ریزی کشور و هم در فرهنگ عمومی کشور وجود دارد.
وی با بیان اینکه اگر تحریم‌های خارجی روی ایران اثر گذاشته  به خاطر ضعف داخلی است، گفت: ما توانستیم در اوج تحریم‌ها به پیشرفت‌های بزرگی از جمله پیشرفت‌های موشکی دست یابیم و ایران تبدیل به یک قدرت بزرگ در منطقه شود.  
کارشناس عالی امور استراتژیک با اشاره به اینکه اگر همه تحریم‌ها بلا استثناء کاملا و عملا برداشته شود و حتی ما در مقابل این موضوع هیچ امتیازی ندهیم باز مشکلات زیادی باقی خواهد ماند، افزود: در اقتصاد مقاومتی با مشارکت همه مسوولان  و تک تک مردم همه مشکلات رفع می‌شود.
دولت از سراب برجام چشمه جوشان نعمت و برکت جلوه داده است
قدیری ابیانه تصریح کرد: واقعیت در مورد برجام این است که دولت از سراب برجام چشمه جوشان نعمت و برکت جلوه داده و آن را آفتاب تابان برای حل همه مشکلات اعم از آب خوردن می داند.
وی ادامه داد: دولت با صراحت بیان کرد که در روز امضای برجام همه تحریم‌ها برداشته خواهد شد و همه مشکلات برطرف خواهد شد اما این آفتاب تاکنون به ابری گذران تبدیل شده است.
امتیازات داده شده نقد و امتیازات گرفته شده نسیه بود
کارشناس عالی امور استراتژیک  افزود: واقعیت این است که امتیازاتی که داده شد نقد و انبوه و امتیازاتی که گرفته شد نسیه و قابل مقایسه با امتیازات داده شده نبود و حتی این امکانات محدود و نسیه نیز بر روی کاغذ باقی ماند و عملی نشد.
غربی‌ها برنامه‌ای برای جنگ با ایران نداشته و ندارند
قدیری ابیانه بیان کرد: اکنون برای اینکه برجام را دستاورد مهمی جلوه دهند می گویند که برجام ایران را از جنگ دور کرده در حالی که غربی‌ها با محاسباتی که انجام داده‌اند و با در نظرگرفتن انگیزه و توان پاسخگویی کشورمان، برنامه ای برای جنگ با ایران نداشته و ندارند.
جیب مردم گواهی می‌دهد که رخداد بزرگی روی نداده است
وی خاطرنشان کرد: آقای روحانی گفته بود به آمارها توجه نکنید و مرد به جیب خود نگاه کنند در حالی که اکنون جیب مردم گواهی می‌دهد که رخداد بزرگی روی نداده است و دولت و مردم باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش کنند.
روابط خارجی نمی‌تواند پایه پیشرفت کشور باشد
کارشناس عالی امور استراتژیک  با اشاره به اینکه دولت باید تلاش خود را برای لغو تحریم ها داشته باشد، گفت: روابط خارجی باید بر اساس منافع ایران در راستای تولید و عمران کشو شکل گیرد اما روابط خارجی  نمی تواند پایه پیشرفت کشور باشد.
قدیری ابیانه اضافه کرد: پایه پیشرفت کشور بر اساس کار و تلاش، گسترش تولید و عمران، پرهیز از مصرف گرایی و پرهیز متعصبانه از کالای خارجی است.
دولت به ماشین توجیه عملکرد آمریکا تبدیل شده است
وی با بیان اینکه بهترین کار بیان حقایق است، افزود: دولت متاسفانه با مشاهده اینکه وعده‌های آن ها محققق نشده و آمریکایی‌ها کلاه سر آن ها گذاشته اند خود را نزد افکار عمومی شرمنده می داند و به ماشین توجیه عملکرد آمریکا تبدیل شده است.
کارشناس عالی امور استراتژیک  ادامه داد: دولت باید با مردم با صداقت و صراحت سخن گوید هر چند که بیان واقعیات موجب شکست در انتخابات سال آینده شود.
انتهای پیام/
يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۸
کد مطلب: 432954
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *