۰
رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان:

طرح ملی اصلاح الگوی کشت در شهرستان خاش اجرا شد

رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: طرح ملی الگوی کشت باهمکاری جهادکشاورزی و کشاورزان خاشی اجرا شد.
 طرح ملی اصلاح الگوی کشت در شهرستان خاش اجرا شد
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، رضانجفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: طرح ملی اصلاح الگوی کشت با سه شاخصه افزایش بهره‌وری، فناوری و چگونه تولید کنیم با بهره‌گیری از نیازها‌منابع و پتانسیل‌ها در شهرستان خاش اجراشد.
رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه این طرح باهدف کمک به بهبود سفره‌های زیر زمینی آب و افزایش راندمان مصرف آب اجرایی شده است، گفت: امنیت غذایی و پایداری تولید، مصرف بهینه آب، حفاظت از منابع تولید، آب و خاک و حفظ منابع طبیعی از جمله مزایای این طرح است.
وی با بیان اینکه هم اکنون کشت الگویی در این شهرستان به دلیل تنوع آب ‌وهوایی و شرایط اقلیمی مناسب منطقه در حال انجام است، افزود: شهرستان خاش بالاترین سطح اجرای سیستمهای نوین آبیاری به‌ویژه آبیاری تحت فشار بارانی و قطره‌ای در استان را به خود اختصاص داده است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تصریح کرد: در سال زراعی جاری 40 درصد از زمین‌های کشاورزان خاشی به زیرکشت گندم رفته است که پیش‌بینی می‌شود از این سطح 24 هزارتن گندم برداشت شود.
وی با بیان اینکه با اجرای الگوی کشت بهینه، اثرات سوء خشکسالی را کاهش می‌یابد، افزود: کاربرداشت گندم از اوایل خرداد ماه آغاز شده است و تا پایان تیرماه ادامه دارد و متوسط برداشت گندم 2تن در هر هکتار است.
نجفی گفت: در حال حاضر بسیاری از کشاورزان خاشی از بذرهای اصلاح شده استفاده می‌کنند و جهاد کشاورزی نیز در تامین این بذرها یاریگر کشاورزان بوده است،همچنین اکیپ‌هایی متشکل از کارشناسان جهادکشاورزی به کشاورزان در کار کشت، داشت و برداشت مشاوره می‌دهند.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۶
کد مطلب: 433266
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *