۰

جانشین دادستان خاش: دستگاه قضایی با متخلفان زیست محیطی برخورد قاطعانه دارد

جانشین دادستان خاش گفت: دستگاه قضایی با برخورد با متخلفان زیست محیطی به سلامت اقشار جامعه می اندیشد و در این موضوع قاطعانه در صحنه است.
جانشین دادستان خاش: دستگاه قضایی با متخلفان زیست محیطی برخورد قاطعانه دارد
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی تفتان ما، احسان ناصری در نشست اعضای کمیته پسماند شهرستان خاش بیان کرد: رعایت قوانین محیط زیست می‌تواند ضامن بهره مندی عادلانه جامعه در حال و آینده از امکانات زیست محیطی باشد.
قاضی ویژه محیط زیست افزود: ورود مردم به تمام موضوعات اجتماعی در قالب سمن ها موضوع ماده ۶۶ قانون آیین دادرسی کیفری ۹۲ هست که تشکل های زیست محیطی در راستای فرهنگسازی برای کاهش آسیب های زیست محیطی می توانند بسیار موثر باشند و حل ریشه ای مشکلات و تهدیدهای مربوط به حوزه محیط زیست کشور به وسیله سمن ها و تشکلهای زیست محیطی میسر می شود.
جانشین دادستان خاش ادامه داد: همدلی و تعامل بین دستگاههای متولی از ضروریات بدنه اجرایی حوزه محیط زیست و سایر دستگاههای مرتبط است که البته آشنایی دستگاهها با قوانین و اختیارات قانونی مرتبط با شخصیت حقوقی اعضا دخیل در رفع مشکلات زیست محیطی می‌تواند قبل از مداخلات قضایی به کاهش تخلفات زیست محیطی کمک نماید.
قاضی ویژه محیط زیست گفت: بدون ترديد هزينه پيشگيري از تخريب محيط زيست بسيار کمتر از هزينه به سازي و پالايش آن است و در نتيجه شهروندان بايد با تشکل هاي غيردولتي در راستاي اعمال اصول مختلف نظير اصل هشتم قانون اساسي با دولت در این زمینه مشارکت نمايند و هر کجا نیاز به مداخله سیستم قضایی احساس گردد، سیستم قضایی با خاطیان و قانون شکنان برخورد قاطع خواهد نمود.
معاون امور عمرانی و برنامه ریزی فرماندار خاش هم گفت: اصولاً خطراتی که محیط زیست را تهدید می کند، مراتب متفاوتی دارند و آلاینده های هوا و آب و خاک، عوامل فرسایش خاک، تخریب کردن مراتع و جنگل ها همه و همه در افزایش آلودگی تاثیر گذارند. 
مهدی عیدوزهی بیان کرد: اهمیت دفع بهداشتی پسماند ها زمانی بر همه روشن می شود که خطرات ناشی از آن بخوبی شناخته شود زیرا پسماند ها نه فقط باعث تولید بیماری، تعفّن و زشتی مناظر می گردند، بلکه می توانند به وسیله آلوده کردن خاک، آب و هوا خسارات فراوانی را ببار آورند.
معاون فرماندار خاش بر ضرورت اجرای مصوبات کمیته پسماند توسط اعضا تاکید کرد و یادآور شد: شهرداران و بخشداران و دستگاههای عضو کمیته پسماند، نهایت دقت در اجرای مصوبات این کمیته بویژه در خصوص دفن بهداشتی زباله ها و رعایت فواصل سایت های دفن زباله تا شهر و مکان یابی مناسب در خصوص دفن زباله ها را مد نظر داشته باشند.
بخشدار مرکزی خاش هم گفت: یکی از روش های رسیدن به توسعه پایدار که از شاخصه های اصلی توسعه یافتگی منطقه محسوب می شود، موضوعات مربوط به حفاظت از محیط زیست است که علی رغم شفافیت های قانونی و تاکیدات اسناد و مسوولین متاسفانه به باور عمومی در جامعه تبدیل نگردیده است.
مجتبی شجاعی با اشاره به معضلات دفن زباله برخی دستگاهها و افراد حقیقی در مناطق روستایی اطراف شهر گفت و گلایمندی از این موضوع گفت: گامهای بسیار خوبی در رشد شاخصهای زیست محیطی صورت پذیرفته است اما اهمیت محیط زیست، می‌طلبد که هم وقت و هم سرمایه بیشتری به این حوزه معطوف گردد و تصمیمات موثری برای آینده محیط زیست با ابزارهای توانمند اتخاذ گردد.
رئیس اداره محیط زیست شهرستان خاش نیز با ارائه گزارشی از اقدامات انجام گرفته پیرامون مسایل محیط زیست شهرستان گفت: فاضلاب، پسماند عادی تلقی نمی شود و باید نظارت کامل بر آن و تخلیه آن انجام گیرد و جا دارد از خدمات ارزشمند شهرداری تقدیر نمود.
جواد عرب گفت: تجمیع آرامستانهای شهر، ساماندهی محل دفن زباله ها در خارج شهر، شکار غیرمجاز، ساماندهی محل عرضه دام، ساماندهی واحدهای صنعتی شهرکهای صنعتی و... از اولویتهای زیست محیطی شهرستان است که نیاز به تعامل و عزم جدی دارد.
در ادامه برخی ادارات گزارشها و مطالب را در خصوص مسایل زیست محیطی ارائه دادند.   انتهای پیام/
پنجشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۳
کد مطلب: 440096
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *