۰
امام جمعه خاش در دیدار با مدیر و کارکنان جهاد کشاورزی؛

هفته جهاد کشاورزی بعنوان هفته خدمت، تلاش و مجاهدت است/ در راستاي اقتصاد مقاومتي؛ توليدات محصولات كشاورزي در خاش افزايش يافته است/ تصاوير

امام جمعه خاش گفت: هفته جهاد کشاورزی بعنوان هفته خدمت، تلاش و مجاهدت است و كشاورزان در تحقق اقتصاد مقاومتي نقش بسزايي دارند.
هفته جهاد کشاورزی  بعنوان هفته خدمت، تلاش و مجاهدت است/ در راستاي اقتصاد مقاومتي؛ توليدات محصولات كشاورزي در خاش افزايش يافته است/ تصاوير
به گزارش تفتان ما، حجت الاسلام محمد حسين ميري در دیدار با مدیر و کارکنان جهاد کشاورزی خاش به مناسب گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی، ضمن تبریک فرارسیدن هفته جهاد کشاورزی اظهار كرد: کشاورزی به عنوان یکی از منابع اصلی تغذیه انسان، محور محسوب می شود و برای رسیدن به این امر مهم به عزم ملی و وحدت بیشتری در جامعه نیاز است.
 
وی به جایگاه ویژه کشاورزی در دین مبین اسلام و در بیان ائمه اطهار و امامان معصوم اشاره کرد و گفت: دین اسلام و تمامی بزرگان دینی، به کشاورزی اهمیت فراوانی داده و برای آن ارزش بالایی قائل هستند.
 
حجت الاسلام ميري خاطرنشان كرد: با توجه به مسايل اقتصادي كشور همه ما باید در راستای تحقق این مهم حرکت و شرایط را برای استقلال اقتصادی کشور مهیا کنیم.
 
وي با معرفی هفته جهاد کشاورزی به عنوان هفته خدمت، تلاش و مجاهدت بيان كرد: در چند دهه اخیر کشور ایران در بخش‌های مختلف علمی، پزشکی،‌ هسته ای و به ویژه بخش کشاورزی گام های بلندی برداشته که نتیجه فکر و تلاش فرزندان و کارشناسان این کشور است.
 

 
حجت الاسلام ميري با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامي در راستای مقاوم‌سازی اقتصاد کشور، عنوان كرد: توسعه صنعت کشاورزی و جایگزینی روش‎های نوین با روش‌های سنتی در افزایش محصولات و مایحتاج مردم به خصوص محصول استراتژیک گندم موثر است.
 
* در راستاي اقتصاد مقاومتي؛ توليدات محصولات كشاورزي در خاش افزايش يافته است
مدير جهاد كشاورزي شهرستان خاش نيز در ادامه اين ديدار، بيان كرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر نامگذاری امسال به نام سال اقتصاد مقاومتی و  براساس این نامگذاری شاهد تولید میزان زیادی از محصولات کشاورزی در داخل کشور  و شهرستان خاش هستیم که با توجه به تخصیص اعتبارات ملی و استانی  به بخش کشاورزی طرحهایی و پروژه هایی در دست اقدام بوده که در هفته جاری افتتاح خواهند شد.
 
امان الله طوقي با ارائه گزارشی از عملکرد فعالیت های جهاد کشاورزی خاش و آمار تولید محصولات کشاورزی و میزان قابلیت شهرستان جهت تولید مواد غذایی، بيان كرد: به مناسبت این هفته بهره‌برداری رسمی از 50 پروژه در بخش‌های مختلف کشاورزی شهرستان خاش انجام مي شود .
 
وي با بيان اينكه کشاورزان بايد جهت استفاده از کشتهای الگویی که نیاز به آب کمتری دارند اهتمام ورزند، گفت: در سالهای اخیر جهاد کشاورزی شهرستان خاش توانسته در راستای بهینه سازی مصرف آب بیشترین سطح طرح آبیاری تحت فشار را اجرا كند؛ که درحال حاضر این طرح در 1700 هکتار از اراضی این شهرستان در دست اقدام است.
 

 
وي با بيان اينكه هم اکنون در حال  برداشت از 2 محصول استراتژیکی گندم و جو در سطح شهرستان هستیم، اظهار كرد: برای اولین بار گواهینامه محصولات ارگانیک به خرمای ربی روتک اعطا شده است.
 
به گزارش خبرنگار تفتان ما؛ همچنان به مناسبت هفته جهاد كشاورزي مزار شهداي گمنام اين شهرستان نيز غبارروبي و عطرافشاني شد.
 
گفتني است دیدار با امامان جمعه، فرماندار، شرکت در نمازهای جمعه و تشریح فعالیتهای عرصه کشاورزی، دیدار با خانواده های معظم شاهد و ایثارگر، تجلیل از تلاشگران عرصه کشاورزی و بهره برداری از طرحهای مختلف از برنامه های مهم گرامی داشت هفته جهاد کشاورزی در خاش است.
 

.

.

انتهاي پيام/
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۱۷
کد مطلب: 433270
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *