۰
امام جمعه زاهدان:

دلبستگی مردم به نظام یک پشتوانه محکم است

امام جمعه زاهدان با بیان اینکه دلبستگی مردم به نظام یک پشتوانه محکم است، گفت: همه ما وظیفه داریم برای تقویت نظام تلاش کنیم، هر حرکت تفرقه افکنانه‌ای باید خاموش شود تا دشمن نتواند به اهداف خود برسد.
دلبستگی مردم به نظام یک پشتوانه محکم است
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما از زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلای قدس زاهدان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، وفات حضرت  خدیجه (س) را تسلیت گفت و اظهار کرد: حضرت خدیجه(س) یکی از زنان باتقوا و با ایمان است.
امام جمعه زاهدان افزود: حضرت خدیجه(س) نمونه یک بانوی کامل است که از نظر فرهنگی، اعتقادی، اقتصادی، اشرافی نیز یکی از بهترین الگوها برای بانوان جامعه اسلامی است.
وی به تشریح سجایا آن حضرت پرداخت و ادامه داد: صبوری و اخلاص حضرت خدیجه(س) زبانزد بود، ایشان در اوج فعالیت‌های اقتصادی به عنوان بزرگترین بانو در سایر عرصه‌های مختلف بودند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: رحلت این بانوی بزرگوار را تسلیت عرض می‌کنیم، امیدواریم سیره زندگی این حضرت نمونه الگوی واقعی برای بانوان جامعه ما باشد.
خطیب نماز جمعه زاهدان ضمن تشریح مناسبت‌های هفته، بیان کرد: 11 رمضان روز بیابانزایی است کشور ما از خاک فراوان برخوردار است اما به خاطر کمبود آب، در کشور بیابان برهوت زیاد داریم.
قدردانی امام جمعه از نیروی انتظامی برای موفقیت در عملیات خاش
سلیمانی با اشاره به موفقیت نیروی انتظامی در انهدام اعضای گروهک تروریستی در خاش، اظهار کرد: عزیزان امنیتی استان به ویژه نیروی انتظامی که در خط مقدم آن عملیات قرار داشت توانستند در روز 24 خرداد ماه گروهی از اشرار را که با محموله سنگینی از مواد انفجاری که قطعا برای خرابکاری در همین ایام ماه رمضان و برای ایام لیالی قدر در درون مساجد و محافل پر جمعیت استان، برنامه‌ریزی کرده بودند را شناسایی به هلاکت برسانند.
امام جمعه زاهدان ادامه داد: مردم هم همکاری مجدانه داشتند، هم از مردم و هم از نیروهای امنیتی، عزیزان انتظامی، سپاه پاسداران، عزیزان اطلاعات که دست به دست هم داده و توانسته‌‎اند این موفقیت را رقم بزنند قدردانی کرده و برای سرباز وظیفه‌ای که در این درگیری به فیض شهادت نائل آمد، درخواست علو درجات داریم.
وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به فرا رسیدن هفته قوه قضاییه، افزود: برای دستگاه قضایی ما قومیت، مذهب، شخصیت فرقی ندارد و اقدامات آنها همیشه بر پایه واقعیت و حقانیت است که جای قدر دانی دارد.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اضافه کرد: آغاز هفته صرفه‌جویی در مصرف آب است که با توجه به اینکه در منطقه خشکی به سر می‎بریم باید صرفه‌جویی و بهینه مصرف کردن را در اولویت قرار دهیم.
وی ادامه داد: مصرف بهینه در آب، برق، گاز و سوخت را باید مورد توجه قرار دهیم.
سلیمانی با اشاره به روز اصناف گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری سیستان و بلوچستان باید گلوگاه اقتصادی کشور قلمداد شود که اصناف سهم بسزایی در این زمینه دارند.
وی با بیان اینکه هرچه از ماه رمضان می‌گذرد فضای معنوی بیشتر بر مردم حاکم می‌شود، افزود: روز 15 ماه مبارک رمضان دعای ابوحمزه در مسجد الزهرا (س) زاهدان قرائت می‌شود که امیدواریم شاهد حضور باشکوه نمازگزاران و روزداران باشیم.
تحریم اقتصادی دسیسه‌ دشمن برای تضعیف نظام در نگاه مردم است
امام جمعه زاهدان ادامه داد: باید وابستگی مردم را نسبت به نظام پشتوانه قلمداد کنیم امروز دشمنان ما به وسیله ماهواره اعتقادات جوانان را نسبت به نظام و انقلاب کم رنگ می‎کنند.
وی بیان کرد: می‎خواهند از طریق تحریم اقتصادی دلبستگی مردم را به نظام کم‌رنگ کرده و با تحریک اعتقادات مذهبی و قومی مردم را از هم و سپس از نظام جدا کنند مردم باید با هوشیاری پشتیبانی از نظام را برای خود یک وظیفه دینی قلمداد کنند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: همه ما وظیفه داریم برای تقویت نظام تلاش کنیم، هر حرکت تضعیف و تفرقه باید خاموش شود تا دشمن نتواند به اهداف خود برسد.
انتهای پیام/فارس
شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۵۷
کد مطلب: 433315
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *