۰

سبقت بخش مرکزی خاش در انجام امور خیر/ ماه رمضان امسال به کام محرومان این بخش شیرین شد

در اقدام هایی خداپسندانه خیران در بخش مرکزی خاش گوی سبقت را از دیگران ربودند و با فرهنگ انفاق و یاری رساندن به محرومان کام این افراد را شیرین کردند.
سبقت بخش مرکزی خاش در انجام امور خیر/ ماه رمضان امسال به کام محرومان این بخش شیرین شد
به گزارش تفتان ما، در اقدام هایی خداپسندانه خیران در بخش مرکزی خاش گوی سبقت را از دیگران ربودند و با فرهنگ انفاق و یاری رساندن به محرومان کام این قشر را شیرین کردند.
فرهنگ نوع دوستی و احسان در ماه رمضان در روستاهای این بخش و از جمله اسماعیل آباد؛ نصرت آباد؛ عباس آباد و حاشیه شهر خاش بخوبی نشان داده شد.
مشارکت دادن فرهنگیان و کارکنان ادارات و نهادها و خیران برای تامین سبدهای مواد غذایی به ارزش یک میلیارد ریال، تهیه لوازم منزل محرومان؛ تهیه حداقل هشتصد پرس غذای گرم و افطاری دادن روزه داران و اکرام یتیمان از جمله کارهای ارزشمندی بود که در ماه مبارک رمضان در این بخش صورت گرفت.
یک استاد دانشگاه در حاشيه اين اقدام خداپسندانه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: ماه رمضان امسال در هوای گرم خاش و منطقه سیستان و بلوچستان حال و هوای خاصی داشت.
حبیب الله سالارزهی افزود: ساکنان روستایی در بخش مرکزی شهرستان خاش امسال رسم روزه داری را با اکرام ایتام و نیازمندان آراستند و تقریبأ از شروع ماه مبارک رمضان با ابتکار شورای روستا و دهیار و همفکری معتمدین و متنفذین هر روز قبل از افطار ظرف های یکبار مصرف در اختیار اهالی که تمایل داشتند در اکرام خانواده های نیازمند مشارکت نمایند قرار داده می شد و در فاصله مانده به افطار بسیاری از خانواده ها بخشی از افطاری و شامی که برای خودشان را آماده کرده بودند در این بسته های غذایی یکبار مصرف قرار می دادند و رابطین داوطلب همیار شورا و دهیاری این غذاها را در میان خانواده های نیازمند توزیع می كردند تا آنها هم در سفره افطاری و سحری بتوانند از این اکرام جمعی بهره مند شوند.
وی اذعان کرد: تنها در روستای اسماعیل آباد تقریبأ از آغاز ماه مبارک رمضان تا روزهای پایانی ماه مبارک رمضان بالغ بر 2000 پرس غذای افطاری و سحری بین خانواده های نیازمند و فاقد تمکن مالی هر روز توسط اهالی روستا و با هدایت و مدیریت شایسته شورای روستا، دهیاری و جوانان فعال همیار دهیاری و پشتیبانی معتمدین این روستا توزیع می شد که حرکت انسانی بسیار زیبا و شایسته تقدیری است. درود بر آنهایی که بانی و مجری این طرح انسان دوستانه بودند و چه زیباست این نوع همکاری و تعاون و نوع دوستی که انسان را به تاریخ سبک زندگی پیامبر اکرم (ص)، اهل بیت(ع) و اصحاب پیامبر(ص) یادآوری می كند که مسلمانان امروزی هم با وجود اینکه در تنگدستی هستند اما پرچمدار انسانیت و خیرخواهی هستند.
سالارزهی با بيان اينكه این هست نسخه اسلام رحمانی که مدافع نوع دوستی، مسئولیت اجتماعی و خیرخواهی است، تاکید کرد: انتظار می رود که چنین طرح های انسان دوستانه ای فقط منحصر به ماه مبارک رمضان نباشد و با تاسی از آیه قرآن "تعاونوا علی البر و التقوی" بتوانیم با دستگیری خانواده های نیازمند و کمک به رشد و توانمند سازی آنها زمینه های رهایی آنها و فرزندان شان را با طرح های ابتکار گونه ای فراهم سازیم.
وی اظهار كرد: اگر بتوانیم در روستای اسماعیل آباد امکاناتی از قبیل کارگاه های بافندگی، صنایع دستی، بسته بندی سبزیجات و خیاطی و غیره را فراهم كنيم، می توانیم امیدوار باشیم که در پرتو نوع دوستی هوشمندانه و کارآفرینانه راه را برای رشد و تعالی منطقه فراهم كنيم.
 
انتهاي پيام/
يکشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۰۲
کد مطلب: 433940
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *