۰
گزارش تفتان ما از تحقق آرزوي مردم و نهضت بي سابقه آسفالت در خاش؛

اجرای ۸۰ هزارمتر آسفالت با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال در خاش/ خیابان هایی که رنگ آسفالت به خود گرفت

مردم شهرستان خاش طی ماه هاي اخیر شاهد آسفالت بسیاری از معابر و خیابان های شهر خود هستند به طوری که بیش از 80 هزار متر آسفالت با اعتباري بالغ بر 15 ميليارد ريال انجام شده و اين آرزوي ديرينه مردم مورد توجه جدی شهرداری قرار گرفته و طی ماه هاي اخیر به اوج خود رسیده است.
اجرای ۸۰ هزارمتر آسفالت با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال در خاش/ خیابان هایی که رنگ آسفالت به خود گرفت
به گزارش تفتان ما، توسعه پايدار همواره راهي جهت رسيدن به آرمان هاي انسان است و يكي از اركان و اساس توسعه پایدار دستیابی به توسعه پایداری شهری است.
 
اما در شهر خاش دست انداز و از بین رفتن جلوبندی خودرو، همواره يكي از دغدغه هاي رانندگان و اهالي اين شهر بود كه با وجود اين مشكلات فاصله هاي بسياري با توسعه پايدار شهري داشت.
 
رانندگان شهري در خاش بارها و بارها از وضعيت نامطلوب برخی از مسیرهای مواصلاتی گلایه كردند و در عوض نيز برخي ديگر معتقدند اگر اين دست اندازها نباشد كار و بار تعميرگاه ها و جلوبندي سازي هاي خودرو كساد مي شود و علي اي حال چند چاله در مسیر سطح شهر خالی از لطف نیست...
 
* دست اندازهاي برخي از خيابان ها براي رانندگان به كابوس تبديل شده بود
سعيد يكي از رانندگان تاكسي در خاش به خبرنگار ما گفت: اين چاله ها و دست اندازهاي كه در برخي از خيابان ها وجود داشت براي ما رانندگان تاكسي به كابوس تبديل شده بود و بايد هر ماه ماشين را جهت تعمير ميبردم اما با همت شهردار خاش خيابان ها آسفالت و مشكلات كمتر شده است.
 
وي بيان كرد: دست اندازها و آسفالت معيوب سبب شده بود تا استهلاك خودرو افزايش و در نتيجه مصرف سوخت و آلودگي هوا چندين برابر مي شود.
 
* شهردار خاش پس از انتصاب تحول عظيمي در شهر ايجاد كرده است
عبدالرئوف يكي ديگر از شهروندان تصريح كرد: ما منكر زحمات بي شائبه شهرداري نيستيم و واقعا از زماني كه عبدالمجيد تمنداني شهردار شده است تحول عظيمي در اين شهر ايجاد شده و با توجه به گستره شهر خاش براي رسيدن به شرايط مطلوب نياز به زمان است.
 

 
وي گفت: منشاء بيماري هاي تنفسي در زمان وقوع باد و طوفان و مشكل تردد و رفت و آمد دانش آموزان در روزهاي باراني خاكي بودن معابر است و با آسفالت معابر اين مشكلات نيز رفع مي شود.
 
* مديريت شهري خاش عمليات هاي بزرگي براي بهسازي آسفالت در دستور كار دارد
شهردار خاش به انتقادات و مطالبات مردمي توجه كرده و با آسفالت معابر به خوبي به مطالبات آنان پاسخ داده و چندی است مدیریت شهری خاش عملیات‌های بزرگی برای بهسازی آسفالت معابر شهری در دستور کار خود قرار داده است که نهایی شدن آنها می‌تواند تا حدود زیادی به مطالبات اهالي اين شهر پاسخ دهد.
 
در ابتدای سال جاری شهردار خاش اعلام کرد که نهضت آسفالت در اين شهر آغاز می شود و به مرور زمان بسیاری از خیابان ها و معابر شهری خاش که بیش از یک دهه از آسفالت شدن آنان می گذرد، رنگ آسفالت را به خود می بیند.
 
حال شهرداری خاش هزاران تن آسفالت را به منظور بهسازی و مرمت خیابان ها و معابر شهری خاش خریداری کرده و تاکنون عملیات روکش آسفالت برخی از خیابان ها و معابر اصلی را به پایان رسانده است و اين همت در عمل شهردار خاش محقق شد و خيابان هاي اين شهر آسفالت و همچنان اين نهضت ادامه دارد و این روزها نهضت آسفالت در شهر خاش رونق گرفته است و شهروندان شاهد ترمیم نوارهای حفاری و آسفالت کوچه‌ و معابر این شهر به همت شهرداری هستند.
 
در چند ماه اخير شهروندان این شهر شاهد حفاری‌هایی در سطح خیابان‌ها و معابر برای شبکه گاز و آب شهری بودند و خیلی از کوچه‌ها و خیابان‌های این شهر به علت نوارهای حفاری، عدم آسفالت و یا خرابی آسفالت دارای چال و چوله بودند؛ به طوری که رفت و آمد وسایل نقلیه به سختی و کندی انجام می‌گرفت.
 

 
بسیاری از کوچه‌ها تاکنون آسفالت و در جاهایی نیز لکه‌گیری انجام شده است و شاهد تداوم نهضت آسفالت تا پایان سال جاری در این شهر خواهیم بود؛ قطعاً این کار موجب رضایت مردم و تسهیل در روند تردد در کوچه‌ها و معابر خواهد شد.
 
در این راستا مطالعات و برنامه‎ریزی‎های متعددی در جهت یافتن اصول و راهکارهای کاربردی در راستای توسعه شهری صورت گرفته است که در این زمینه گفت‌وگویی با عبدالمجيد تمنداني شهردار خاش صورت گرفت که توجه مخاطبان را به آن جلب می‌کنیم.
 
* بيش از 80 هزار متر مربع معابر خاش آسفالت شد
شهردار خاش در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: نهضت آسفالت معابر محلات خاش از ماه هاي اوليه سال 95 كليد خورده و تاكنون بيش از 80 هزار متر مربع آسفالت در برخي از محلات انجام شده است.
 
عبدالمجيد تمنداني بيان كرد: شهردار خاش هیچ فرصتی را در مسیر عمران و آبادانی شهر هدر نمی‌دهد و اجرای نهضت آسفالت در خاش مهمترین رویکرد شهرداری در ماه‌های اخیر بوده که با همکاری مردم توفیقات خوبی در این زمینه نصیب شهر شده است.
 

 
وي با بيان اينكه امسال شهرداري بيشتر روي معابري كارخواهد كرد كه در حاشيه شهر قرار دارند و خدمات كمتري به آنها ارائه شده، گفت: در حوزه شهر خاش 12 محله بزرگ از جمله اسلام ‌آباد، ناصرآباد، خليل آباد، حيدرآباد، محمد آباد و آبترش با رعايت عدالت محله اي در دستور كار آسفالت قرار دارند.
 
وي افزود: تاكنون خيابان ها و كوچه هاي خاكي تعدادي از اين محلات آسفالت شده و ساير خيابان ها نيز تا پايان سالجاري به صورت كامل آسفالت خواهد شد.
 
وي گفت: در راستای توجه به مطالبات مردمی آسفالت تمام کوچه‌ها و خیابان‌های سطح شهر به‌تدریج در دستور کار قرار خواهد گرفت.
 
تمنداني با بيان اينكه آسفالت محلات با آسفالت معابر محله قلندرزهي ها آغاز شده است، تصريح كرد: خيابان مولوي در اين محله با طول بيش از يك و نيم كيلومتر  عرض 16 متر كه آسفالت سابق آن بطور كامل از بين رفته بود روكش با كيفيت شد كه اين مسئله علاوه بر اميدوار كردن مردم به نظام مقدس جمهوري اسلامي خوشحالي آنها را به دنبال داشته است.
 
وي اذعان كرد: متاسفانه ناهماهنگی بین برخی دستگاه‌ها موجب شده تا آسفالت جدید برای برخی پروژه‌ها تخریب شود و این به معنای اسراف منابع مدیریت شهری است و اميدواريم با افزایش هماهنگی‌ها و همدلی بین ارگان‌ها این مسئله نیز حل و فصل شود.
 

 
* برای اجرای پروژه های آسفالت معابر افزون بر 15 میلیارد ریال هزینه شده است
تمنداني با بيان اينكه برای اجرای پروژه های آسفالت معابر افزون بر 15 میلیارد ریال هزینه شده است، افزود: به غیر از مسئله ترمیم آسفالت معابر جدول گذاری، موزائیک فرش و توسعه معابر و پارک‌های این منطقه نیز در دستور کار است و تا پایان سال جاری شاهد اتفاقات خوبی برای منطقه خواهيم بود.
 
وي بيان كرد: مردم چشمان ما هستند و برخی از خیابان ها و کوچه های وضعیت قابل قبولی ندارند و در شأن شهروندان نیستند و ن بعنوان یک شهردار شاید نتوانم آن‎طور که باید تمام نقاط شهرستان خاش را بازدید کنم ولی مردم می‎توانند درصورت بروز مشکل به صورت مکتوب به شهرداری ارائه کنند.
 
* افزون بر 550 هکتار معبر خاکی وجود دارد
شهردار خاش با بيان اينكه افزون بر 550 هکتار معبر خاکی وجود دارد، ادامه داد: تیم مدیریت شهری با همدلی مسئولان شهر همه تلاش و کوشش خود را برای توسعه شهر خاش انجام خواهد داد تا شهر خاش همچون همیشه در سطح نخست استان و منطقه بدرخشد.
 
وي اذعان كرد: با قيري كه در اواخر سال گذشته خريداري كرده ايم، تاپايان سال 95 بيش از 200 هزار متر مربع آسفالت و بهسازي معابر محلات را با اعتباري بالغ بر 30 ميلياد ريال انجام دهيم.
 

 
تمنداني گفت: متاسفانه در سطح شهر جدول‎هایی وجود دارد که شیب‎بندی آن درست نشده است که پیگیری کردیم و شیب‎بندی تعدادی از جداول صورت گرفت.
 
* تاکنون حدود 150 هکتار از این مقدار زیرسازی و آسفالت شده است
وي با بيان اينكه تاکنون حدود 150 هکتار از این مقدار زیرسازی و آسفالت شده است، اذعان كرد: امیدواریم طبق برنامه و اصول فنی صحیح در کمترین زمان ممکن این خدمات را در سایر محلات براساس عدالت به فعلیت برسانیم و موجبات رضایت و خرسندی شهروندان را فراهیم نماییم .
 
تمنداني اظهار كرد: با توجه به اينكه شهر خاش در ورودي شهرهاي جنوبي استان قرار دارد از مسئولين خصوصاً استاندار درخواست مساعدت بيشتر و از مردم هم مشاركت و همكاري را خواهانيم.
 

.

.

.

.

.

انتهاي پيام/
چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۲
کد مطلب: 434435
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *