۰
رئیس دانشگاه زابل؛

قلم با قابلیت تامین روشنایی در دانشگاه زابل اختراع شد

رئیس دانشگاه زابل عنوان کرد: به همت یکی از اعضای هیئت علمی گروه فیزیک دانشگاه زابل قلمی با قابلیت تامین روشنایی برای نوشتن در جاهای تاریک اختراع و به ثبت رسید.
قلم با قابلیت تامین روشنایی در دانشگاه زابل اختراع شد
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، موسی بهلولی به خبرنگار اوشیدا گفت: با توجه به استعدادهای بارز و و موجود در دانشگاه زابل سیدجواد حسینی یکی از اساتید مجرب این دانشگاه اقدام به تولید قلمی با قابلیت تامین روشنایی برای نوشتن در مکان های تاریک با استفاده از پیزو الکتریک کرده و به ثبت نیز رسانده است.

وی افزود: به دلیل کارایی و کیفیت محصول، قلم با قابلیت روشنایی با شماره ۸۹ هزار و ۴۰۹ در اداره ی ثبت اختراعات کشور به ثبت رسیده است.

بهلولی با بیان اینکه، این قلم هیچ گونه مشابه خارجی ندارد ابراز داشت: این قلم با قابلیت ایجاد روشنایی در پایین بدنه، نور لازم را برای خواندن و نوشتن بر روی کاغذ تامین می کند بنابراین کاربر در تاریکی به راحتی می تواند از آن بهره برداری و استفاده کند.

رییس دانشگاه زابل با عنوان اینکه، نوآوری این قلم بر پایه ی تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی می باشد خاطرنشان کرد: این قلم دارای امکانات ویژه ای از قبیل قابلیت نصب دوربین و میکروفون است.

بهلولی با اشاره به، این خودکار توانایی تامین انرژی لازم برای روشنایی، میکروفن و دوربین را در هر زمان و مکان برخوردار است ادامه داد: این قلم قادر به ذخیره ی انرژی فشرده شدن قلم روی صفحه کاغذ در هنگام نوشتن به انرژی الکتریکی را داراست.

انتهای پیام/اوشیدا
يکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۵۷
کد مطلب: 435339
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *