۰
فرمانده سپاه سیستان و بلوچستان:

مردم سیستان و بلوچستان در زمینه‌های مختلف در تاریخ نماد وحدت بودند

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: مردم این استان در زمینه‌های مختلف قومی و مذهبی در تاریخ نماد وحدت بودند و هیچکس نمی‌تواند این مهم را کتمان کند.
مردم سیستان و بلوچستان در زمینه‌های مختلف در تاریخ نماد وحدت بودند
به گزارش سرویس سیستان و بلوچستانتفتان ما،همایش نقش مردم بلوچستان در استکبارستیزی و دفاع مقدس در بیست و یکمین سالگرد مبارزات مردم این خطه علیه استعمار انگلستان صبح امروز با حضور پژمانفر رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، مسؤولان کشوری و استانی در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز شد.
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در این مراسم گفت: افزایش همبستگی ملی، جلوگیری از تفرقه قومی، تقویت حس وطن‌دوستی، خنثی کردن توطئه‌های دشمنان و بالابردن روحیه استکبارستیزی از جمله اهداف این مراسم است.
سردار حسین معروفی افزود: مردم سیستان و بلوچستان در تاریخ نماد وحدت بودند و هستند چه در حوزه مذهبی و چه حوزه قومی و هیچ‌کس نمی‌تواند این مهم را کتمان کند.
وی با بیان اینکه مردم بلوچستان قومی نجیب، مهربان و وطن‌دوست هستند که خاک خود را مادر خود می‌دانند و همواره با دل و جان از خاک این وطن محافظت کرده‌اند، گفت: قوم بلوچ مردمانی متدین، خداجو، مهمان‌نواز، قدرشناس و شجاع هستند که همواره در راه دفاع از وطن از خود دلاوری نشان داده‌اند.
*قوم بلوچ بهترین فرزندان خود را تقدیم انقلاب و نظام کردند
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: مبارزات قوم بلوچ با انگلیسی‌ها و پرتقالی‌ها و حضور گسترده آنها در دوران دفاع مقدس و همچنین حضور پررنگ آنها در امنیت پایدار منطقه امروز بر هیچ‌کس پوشیده نیست.
وی با بیان اینکه هر قوم را باید با توجه به عقبه آن شناخت، ادامه داد: عقبه قوم بلوچ بسیار پرافتخار است، چراکه این قوم روزی مقابل استعمار انگلیس ایستادند و روزی هم مردان مردی از تبار همان قوم مبارزه با انگلیس، 3 هزار کیلومتر را طی کردند و در جبهه‌های غرب کشور مقابل دشمنان ایستادند و بهترین فرزندان خود را تقدیم انقلاب و نظام کردند.
معروفی با اشاره به اینکه 533 شهید از قوم بلوچ تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده‌اند، گفت: 485 شهید از این تعداد شهدای دفاع مقدس و شهدای برقراری امنیت پایدار سیستان و بلوچستان، 35 شهید در حادثه هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی توسط آمریکا و 13 شهید، شهدای ترور هستند که توسط ایادی آمریکا و استکبار جهانی به شهادت رسیدند.
*خانواده‌های 2 شهید و 3 شهید بلوچ باعث افتخار برای نظام است
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: امروز هم اقوام و طوایف بلوچ در قالب دسته‌های رزمی قرارگاه منطقه‌ای قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه مدافع امنیت پایدار در جای جای خاک سیستان و بلوچستان هستند.
این مسؤول ادامه داد: شهید مولوی حسین‌بر، شهید محمدامیر میرمرادزی، شهید مولوی جنگی‌زهی، شهید سبیل اخلاقی عقبه این مردم و قوم بلوچ است.
وی گفت: قوم بلوچی خانواده دو شهید و یک خانواده سه شهید دارد و این پیام دارد برای دشمن، و یا جانبازان عزیزی مانند سردار لالبخش بامری بلوچ که 20 سال است با شیمیایی سر می‌کند و باعث افتخار این مردم است.
معروفی افزود: هیچ وقت نمی‌توانیم حضور پرمعنای مردم بلوچستان را در کنار سیستان در لشکرها و گردان‌های دوران دفاع مقدس نادیده بگیریم.
وی اضافه کرد: امروز شیعه و سنی مانند ید واحد در مقابل یک دشمن واحد علیه استکبار می‌جنگند.
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سه مؤلفه مهم در پیروزی ملت ایران در مقابل دشمنان همواره مؤثر بوده است، افزود: ایمان و توکل بر خداوند، وفاق ملی و روحیه استکبارستیزی و پیروزی از مقام معظم رهبری از جمله آن مؤلفه‌ها است و امروز دشمن این سه مؤلفه را مورد هدف قرار داده که باید بیش از پیش هوشیار بوده و وحدت ناگسستنی خود را حفظ کنیم.
انتهای پیام/فارس
 
چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۲
کد مطلب: 435611
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *