۰
امام جمعه موقت شهرستان خاش در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته؛

منشور حقوق شهروندي يك شعاري بيش نيست؛ دولت بايد در عمل حقوق شهروندي را به نمايش بگذارد/ حماسه عظيم و مردمي 9دي سبب روسياهي فتنه گران شد

امام جمعه موقت شهرستان خاش گفت: منشور حقوق شهروندي يك شعاري بيش نيست؛ دولت بايد در عمل حقوق شهروندي را به نمايش بگذارد و با بدعهدي هاي آمريكا در برجام برخورد شديد و قاطعانه اي داشته باشد.
منشور حقوق شهروندي يك شعاري بيش نيست؛ دولت بايد در عمل حقوق شهروندي را به نمايش بگذارد/ حماسه عظيم و مردمي 9دي سبب روسياهي فتنه گران شد
به گزارش خبرنگار سرويس مذهبي تفتان ما، حجت الاسلام محمدجواد رحماني در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته شهرستان خاش، با دعوت خود و نمازگزاران به رعايت تقواي الهي، اظهار كرد: تقوا بهترين توشه براي سفرآخرت است و همگان بايد براي رسيدن به تقواي الهي و رستگاري تلاش كنند و از گناه و لذت هاي دنيوي دوري كنند تا به سعادت و خوشبختي برسند.
 
وي بيان كرد: حضرت علي(ع) مي فرمايند:" رستگار است کسی که روز خود را با طلب نور هدایت آغاز کند و با خواسته‌های نفس خویش مخالفت كرده و ایمان را سرمایه‌ای برای معاد خود ساخته و تقوا را ذخیره و توشه آخرت خویش قرار دهد" و لذا بايد ما اين فرمايش گوهربار را سرمشق و سرلوحه زندگي خود قرار دهيم و براي رسيدن به تقواي الهي تمام سعي خود را به كار ببنديم.
 
حجت الاسلام رحماني با اشاره به روز 9 دي روز بصيرت و بيداري ملت ايران اسلامي، گفت: اين حماسه عظيم و مردمي ميخ آخر بر تابوت فتنه گران داخلي و خارجي بود و ملت آزاده و با بصيرت ايران اسلامي در اين روز به نداي رهبر معظم انقلاب لبيك گفتند و نگذاشتند فتنه گران به اهداف شوم و پليد خود دست پيدا كنند.
 

 
وي خاطرنشان كرد: حماسه عظيم 9 دي نشان از بصيرت و آگاهي ملت ايران داشت و در اين روز بي بصيرتي بعضي از خواص به نمايش گذاشته شد و اين خواص نمي خواهند حماسه باشكوه مردمي در اذهان مردم به خصوص نسل جوان جامعه ماندگار بماند و آنطور كه شايسته و مناسب است از آن بهره برداري صحيح صورت بگيرد و همواره به دنبال براندازي نظام هستند كه هرگز به اين توطئه و نيرنگ خود نخواهند رسيد.
 
امام جمعه موقت شهرستان خاش با بيان اينكه حركت و حماسه عظيم 9 دي سال 1388 عاشورايي و خروشان بود، گفت: انتخابات سال 88 در تاريخ ايران اسلامي بي نظير بود به نحوي كه بيش از 40 ميليون از ملت با بصيرت و هميشه در صحنه ايران اسلامي در آن شركت كردند اما سران فتنه از اين حركت و حماسه عظيم مردمي به وحشت افتاده بودند و در مرداب دست و پا مي زدند و به نوعي مي خواستند از آب گل آلود ماهي بگيرند و فتنه پيروز انتخابات شود.
 
وي با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در كنفرانس وحدت اسلامي، بيان كرد: دشمنان همواره در جهت اختلاف و دودستگي بين مذاهب اسلام قدم بر ميداند و شيعه انگليسي و سني آمريكايي نقشه استكبار جهاني است و هردو طبق فرمايش رهبر انقلاب لبه قيچي و دشمن اسلام و مسلمانان هستند و تنها راه پيروزي در برابر اين دشمنان افزايش بصيرت و  بيداري ملت است تا دشمنان نتوانند با نفوذ خود تفرقه و جدايي ايجاد كنند و مسلمانان را به جان يكديگر بياندازند.
 

 
حجت الاسلام رحماني با اشاره به روز ثبت احوال در تقويم ايران اسلامي، افزود: مسئله مهم جمعيت و خانواده در كشور بسيار مهم و تاثيرگذار است و متاسفانه در عصركنوني بهانه ها و دليل هايي باعث شده تا جمعيت رشد محسوسي نداشته باشد و اين بي توجهي سبب كاهش روز افزون جمعيت و در نتيجه رسيدن سن جوان كشور به سن پيري و ايجاد معضل اجتماعي درجامعه شده است.
 
وي با اشاره به نقض برجام توسط استكبار جهاني، تصريح كرد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامي همواره در بيانات گوهربار و ارزنده خود بر بدعهدي و گستاخي آمريكا تاكيد كردند و فرمودند:"ما به آمريكا بدبين هستيم و اين كشور عهدشكن است".
 
خطيب موقت جمعه شهرستان خاش گفت: متاسفانه مسئولان ايران اسلامي آنطور كه بايد نتوانستند عهدنامه برجام را پيگيري كنند و از طرف مقابل اجراي اين عهدنامه را بخواهند و در حال حاضر بايد مسئولان با طرف مقابل برجام برخورد كنند و نگذارند اين عهدشكني و تمديد 10 ساله برجام بيشتر از حد خود پيش برود.
 

 
وي با اشاره به سالروز تاسيس نهضت سواد آموزي، ادامه داد: اسلام همواره بر دو مسئله علم و دانش تاكيد كرده و در حقيقت يكي از بزرگترين دستاوردهاي انقلاب شكوهمند ايران اسلامي تاسيس نهضت سواد آموزي بود چرا كه در زمان خفقان ستمشاهي سايه بي سوادي بر سر مناطق كشور افتاده بود و آن ها نمي گذاشتند تا ايران اسلامي پيشرفت كند و از نعمت علم و دانش بهره مند شود.
 
حجت الاسلام رحماني با گراميداشت ياد و خاطره شهداي حرم، بيان كرد: اين شهداي عزيز در راه اسلام و دفاع از حريم مقدس  به شهادت رسيدند و جوانان نيز بايد همواره اين شهيدان را سرلوحه و سرمشق زندگاني خود قرار دهند و ادامه دهنده اين راه پر بركت باشند.
 
وي با اشاره به سالروز ورود حضرت معصومه(س) به شهر مقدس قم، اذعان كرد: شهر قم به بركت وجود حضرت معصومه(س) از سابقه درخشان و ارزشمندي در تاريخ ايران اسلامي برخودار است و حرم ايشان همواره مملو از جمعيت مشتاقان آن حضرت است.
 

 
امام جمعه موقت شهرستان خاش با اشاره به برگزاري همايش بزرگ صدف كوثر، اظهار كرد: پيامبر عظيم الشان اسلام(ص) هيشه نام مقدس و پربركت حضرت خديجه(س) را بر زبان داشتند و بايد بانوان اين بانوي بزرگ را سرلوحه زندگي و كارهاي روزمره خود قرار دهند و خصوصاً در مسئله حجاب از اين بانو سرمشق بگيرند.
 

انتهاي پيام/
جمعه ۳ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب: 435721
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *