۰
رئیس اداره هواشناسی خاش خبر داد؛

تفتان بام شرق ایران سفید پوش شد/ بیشترین میزان بارندگی در روستاي چاه كمال خاش

رئیس اداره هواشناسی شهرستان خاش گفت: با ورود سامانه بارشی به شهرستان خاش قله 4050 متری تفتان بام شرق ایران با پوششی از برف، سفید پوش و سبب خوشحالي و شادماني مردمان اين مناطق شد.
تفتان بام شرق ایران سفید پوش شد/ بیشترین میزان بارندگی در روستاي چاه كمال خاش
ابراهيم ايرندگاني در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: بارش برف و باران از بامداد روز گذشته در شهرستان خاش آغاز و تا شب گذشته ادامه داشت.
 
وی تصريح كرد: از آغاز بارندگي، در شهر خاش 20، رحمان آباد کارواندر ۱۱، رحمان آباد ایرندگان 25، دجنگ ۱۸، گرنچین ۱1، نوک آباد 13.5، چگرد 16.5، كارواندر 18، سنگان 7، دادکان 20، بعلری 15، چاه کمال 33، ترشاب 26، گوهركوه 17.5، كهنوك 15، مارندگان 17، سبزگز 16 و کوشه 21میلی متر  بارش باران گزارش شده است.
 
ایرندگانی با بیان اینکه در منطقه تفتان 40 سانتي متر برف گزارش شده است، خاطرنشان کرد: این سامانه با توجه به وزش باد به تدريج امروز( شنبه) از استان خارج شده و شاید به صوت محلی همراه با رگبار باشد.
 
وي با بيان اينكه در حال حاضر تفتان سربلند مانند عروسی زیبا جامه سفید بر تن کرده و زیبایی خود را به رخ می کشد، ادامه داد: ریزش برف جلوه ای زیبا به قله، ارتفاعات و دامنه و حاشیه کوه تفتان بخشیده و طبیعت بکر منطقه را جذاب و دیدنی کرده است.
 
رئیس اداره هواشناسی شهرستان خاش بيان كرد: روز های دوشنبه و سه شنبه هفته آینده موج جدیدی وارد استان می شود که نواحی مرکزی و شمالی استان را در بر می گیرد.
 
ايرندگاني اظهار كرد: وزش باد شدید در روزهای آینده و نیز کاهش محسوس دما در شهرستان خاش دور از انتظار نمی باشد.
 
وی در  پایان کمینه حداکثر دمای شهرستان خاش 10 و حداقل دما را 6 درجه اعلام کرد.
 
ایرندگانی با اشاره به تداوم یخبندان شبانه از شهروندان خواست تا کنتورهای آب منازل خود را بپوشانند تا از یخ زدگی جلوگیری شود.
 
به گزارش خبرنگار تفتان ما، بارش شدید باران در خاش و روستاهای اطراف موجب آبگرفتگی معابر و خیابان و همچنین در برخی از نقاط موجب بسته شدن راه های عبوری روستای شده است و سبب قطع چندباره و مكرر برق و اختلال در شبکه اینترنت شده است.
 
همچنين ریزش برف در محدوده تفتان معمولا سبب جذب علاقه مندان و دوستداران طبیعت به ویژه از شهرها و روستاهای اطراف می شود که برای لذت بردن از هوای پاک و مواهب الهی به این منطقه سفر می کنند.
 
انتهای پیام/
شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۵۴
کد مطلب: 435944
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *