۰

در اثر بارندگي، سقف يك کلاس درس در روستاي اكبرآباد خاش فرو ريخت/ والدين دانش آموزان: جان فرزندان ما در مدارس فرسوده و غيراستاندارد در خطر است + تصاوير

در اثر بارندگی روز اخير سقف كلاس درس مدرسه مسلم روستاي اكبر آباد بخش مركزي خاش فرو ریخت و خطر جانی دانش‌آموزان این مکان را تهدید می‌کند.
در اثر بارندگي، سقف يك کلاس درس در روستاي اكبرآباد خاش فرو ريخت/ والدين دانش آموزان:  جان فرزندان ما در مدارس فرسوده و غيراستاندارد در خطر است + تصاوير
به گزارش تفتان ما، بارش باران و برف روزگذشته در شهرستان خاش منجر به تخريب و فرو ريختن سقف كلاس درس مدرسه مسلم روستاي اكبرآباد بخش مركزي اين شهرستان شد.
 
ريزش ناگهاني قسمتي از سقف كلاس دبستان مسلم باعث رعب و وحشت دانش آموزان شد و بلافاصله اين دانش آموزان با كمك معلمان كلاس درس را ترك كردند.
 
علي اي حال دانش آموزان اينگونه مدارس مجبور هستند همانند گذشته در اين كلاس هاي غير استاندارد و فرسوده ادامه تحصيل دهند و در حال حاضر جان 300 دانش آموز اين دبستان در خطر جدي است.
 
اين ريزش سقف كلاس سبب اعتراض بسياري از اولياي دانش آموزان اين مدرسه شد كه اين والدين در تماس با پايگاه خبري تحليلي تفتان ما خواستار پيگيري موضوع ريزش سقف كلاس دونوبته مدرسه مسلم شدند.
 
* هرلحظه احساس ميكنم شايد سقف بر روي سرم ريزش كند
يكي از دانش آموزان اين مدرسه با پريشاني و استرس به خبرنگار ما گفت: ناگهان سقف كلاس ريزش كرد و تمام لباسهايم پر از گچ و گل شد و الان احساس ترس دارم و نميتوانم به درستي به صحبت هاي معلم توجه كنم و هرلحظه احساس ميكنم شايد سقف بر روي سرم ريزش كند.
 

 
وي بيان كرد: متاسفانه مدرسه ما مخروبه و قديمي است و سرويس بهداشتي درستي نيز ندارد و كلاس هم سرد است.
 
* جان دانش آموزان در كلاس هاي غيراستاندارد در خطر است
يكي از اين والدين دانش آموزان با بيان اينكه در اثر بارندگي سقف اين مدرسه ريزش كرده است به خبرنگار ما گفت: اين مدرسه فرسوده است و به جهت غيراستاندارد بودن در حال فروريختن است كه جان دانش آموزان و فرزندان ما را تهديد مي كند.
 
مرادزهي بيان كرد: اين مدرسه قدمتي ديرينه دارد و افراد بسياري در آن تحصيل كردند كه هم اكنون پست هاي كليدي در استان دارند و نيازاست اين مدرسه با توجه به قديمي بودن آن تعمير و باسازي شود.
 
وي با بيان اينكه مسئولان کوتاهی مي كنند، خاطرنشان كرد: از مسئولان ميخواهيم به فكر جان فرزندان ما در كلاس درس  باشند چرا كه اين مدرسه فرسوده و قديمي است و بايد فكري اساسي براي آن بشود.
 

 
مرادزهي تصريح كرد: حتماً باید بچه‌های مردم در اين مدرسه فرسوده كشته شوند تا مسئولان به فكر تعمير و بازسازي مدرسه شوند.
 
وي گفت: خوشبختانه در اين ريزش سقف صدمه اي به فرزندان ما وارد نشده اما ساير كلاس هاي مدرسه مسلم اكبر آباد نيز در حال فروريختن است و اگر باران شديد ديگري ببارد سقف آن كلاس ها نيز فرو مي ريزد.
 
* مدرسه مسلم اكبر آباد خاش به زودي تعمير و بازسازي خواهد شد
معاون پشتیبانی و اداری مالی آموزش و پرورش شهرستان خاش در اين خصوص در گفت و گو با خبرنگار ما با بيان اينكه 40 سال از قدمت مدرسه مسلم اكبر آباد مي گذرد، اظهار كرد: متاسفانه تجهیز و نوسازی این مدرسه به دلیل مشکل مالی و کمبود اعتبار برای آموزش و پرورش بسیار سخت و زمان بر است.
 
محمد نبي كرد افزود: پس از ريزش سقف اين مدرسه تيم بررسي و نظارت آموزش و پرورش خاش به محل اين مدرسه اعزام شدند و با بررسي موضوع و مستندسازي اين مشكل جمع بندي و جهت تخصيص بودجه به اداره كل نوسازي مدارس استان سيستان و بلوچستان ارسال شد.
 
وي با بيان اينكه به زودي اين مدرسه تعمير و بازسازي خواهد شد، گفت: با توجه به کمبود اعتبارات، به حمایت های مالی خیران مدرسه ساز برای بهسازی یا ساخت مدارس مناسب نیاز است و ضرورت دارد كه خيران محلي به كمك اين مدارس بيايند تا شاهد حوادث ناگوار براي دانش آموزان نباشيم.
 

 
وي اظهار كرد: كمبودهاي آموزشي بايد با ياري مردم جبران تا زمينه آينده اي روشن براي كشورمان مهيا شود و تا زماني كه خيران ورود پيدا نكنند بدون شك فضاهاي آموزشي آنطور كه بايد تعمير نمي شوند.
 
* سال گذشته مدرسه جديدي در روستاي اكبر آباد بخش مركزي خاش افتتاح شده است
بخشدار مركزي خاش نيز در اين خصوص به خبرنگار تفتان ما گفت: سال گذشته يك مدرسه در روستاي اكبر آباد خاش افتتاح شد و امسال نيز با پيگيري هاي زياد ساخت يك مدرسه ديگر مصوب شده است.
 
مجتبي شجاعي بيان كرد: علی رغم این موضوعات به رسم مسئولیت پذیری و بدون بروکراسی های متداول مجوز لازم به دهیاری روستا جهت همکاری با آموزش و پرورش برای ایزوگام سقف داده شده است.
 
وي با بيان اينكه ان شاالله روزي با همت و تلاش همگاني و لطف خدا سایه کمبود بودجه و اعتبار از اموزش و پرورش برداشته شود، تصريح كرد: خيران بومي بايد جهت تعمير و باسازي و يا احداث مدارس در اين شهرستان همت كنند و به كمك آموزش و پرورش بشتابند.
 

 
شجاعي با تاكيد بر فرهنگسازي در راستاي ايجاد و احداث مدارس توسط خيران، اظهار كرد: متاسفانه مشاهده مي شود بسياري از سرمايه داران، خانه هاي مجلل ميلياردي مي سازند اما دريغ از مسئوليت پذيري در خصوص فرزندانشان كه در كلاس ها جانشان در خطر است.
 
وي اذعان كرد: دولت در لایحه پیشنهادی به مجلس بیشترین‌ توجه را به بخش آموزش و پرورش داشته است و نمایندگان مردم نيز با حسن‌ نیت و حساسیت حمایت كرده اند.
 
شجاعي اظهار كرد: با توجه به  تاکیدات فرماندار نسبت به فضاهای آموزشی و تکمیل مدارس نیمه تمام اقدامات موثری شکل گرفته و در حال پیگیریست.
 
گفتني است؛ بخشداري مركزي شهرستان خاش در سال 94 با جذب و جمع آوري مبلغ يك ميليارد و 310 ميليون ريال كمكهاي مشاركتي از محل پيگيري و ارتباط با معتمدان محلي رتبه نخست مدرسه سازي و تجهيز فضاهاي آموزشي اين منطقه را به نام خود ثبت كرد.
 

.

.

 
انتهاي پيام/
شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۴
کد مطلب: 435949
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *