۰
در راستاي آماده سازي دانش آموزان براي مقابله با بحران؛

۴۵۰۰ دانش آموز خاشي، به خانواده بزرگ هلال احمر پیوستند/ اجراي طرح دادرس در ۱۰۰ مدرسه شهرستان خاش

رييس جمعيت هلال احمر شهرستان خاش گفت: چهار هزار و 500 دانش آموز اين شهرستان تحت پوشش طرح دادرس(دانش آموز آماده در روزهای سخت) برای آماده سازي آنان جهت مقابله با بحران قرار گرفتند.
۴۵۰۰ دانش آموز خاشي، به خانواده بزرگ هلال احمر پیوستند/ اجراي طرح دادرس در ۱۰۰ مدرسه شهرستان خاش
محمدامين حسين زهي در حاشيه اجراي طرح دادرس در مدارس سطح شهرستان خاش در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: هدف از اجراي طرح دادرس در مدارس فراگيري اصول كمك هاي اوليه و آموزش هاي هلال احمر و استفاده از ظرفيت دانش آموزان و فرهنگيان و افزايش حفظ انسان دوستي و كرامت انساني و گسترش فعاليت هاي هلال احمر است.
 
وي با بيان اينكه در حقيقت دانش آموزان نمايندگان هلال احمر هستند، تصريح كرد: دانش آموزان با دريافت آموزش هاي امدادي شعار هلال احمر در هر خانواده يك امدادگر را عملي كرده و در حوادث و وقايع ياور امدادگران هستند.
 
حسين زهي بيان كرد: در طرح دادرس مي شود دانش آموزان علاقه مند و مستعد را شناسايي و زمينه را جهت ورود ساير دانش آموزان در سال هاي آتي فراهم كرد.
 
وي خاطرنشان كرد: طرح دادرس در راستاي فرمايشات گوهربار رهبرفرزانه انقلاب اسلامي مبني بر حمايت از سرمايه هاي ملي در جهت كاهش سطح آسيب پذيري و خطرات ناشي از حوادث ايجاد شده است.
 
وي ادامه داد: در طرح دادرس در شهرستان خاش دانش آموزان با نحوه ماساژ قلبي، آتل بندي، پانسمان، بانداژ، حمل مصدوم، اطفاي حريق و چادرزني، كنترل و ارزيابي علائم حياتي، نحوه پناهگيري و اسكان اضطراري آشنا مي شوند.
 
رييس جمعيت هلال احمر شهرستان خاش با بيان اينكه اين طرح از 5 سال گذشته آغاز شده است، خاطرنشان كرد: تاكنون بيش از دو هزار و 500 دانش آموز آموزش هاي طرح دادرس را فرا گرفتند كه 2 هزار دانش آموز ديگر تا پايان اجراي اين طرح آموزش ها را فرا خواهند گرفت.
 
حسين زهي گفت: در حال حاضر 9 مربي در مدارس این شهرستان ساماندهی شده اند و در طرح دادرس دانش آموزان پايه هشتم با ساماندهي انجام گرفته در كلاس هاي امدادي مدارس خود شركت مي كنند و آموزش هاي لازم را طبق توافق نامه بين سازمان هلال احمر و وزارت آموزش و پرورش فرا ميگيرند.
 
وي بيان كرد: : بعد از انجام آموزش ها، دانش آموزان در قالب تيم هاي 14 نفره تقسيم مي شوند و در مسابقات شهرستاني نيز حضور پيدا خواهند كرد و تيم هاي برتر نيز به مسابقات استاني اعزام و همچنين در پايان 5 تيم دانش آموزي دختر و پنج تيم دانش آموزي پسر از استان به المپياد كشوري اعزام خواهد شد.
 
حسين زهي با بيان اينكه تمامي مربيان مجرب هلال احمر كه در اين طرح هستند دوره هاي مربيگري را طي كرده اند، افزود: والدين بايد در اين طرح با مدارس و جمعيت هلال احمر همكاري كنند و حمايت هاي معنوي خود را در اين طرح با فرزندانشان داشته باشند تا اين طرح با موفقيت اجرا شود.
 
وي خاطرنشان كرد: در شهرستان خاش بيش از 400 داوطلب فعاليت مي كنند كه اين داوطلبان در قالب مهدهاي غنچه هلال احمر، كانون هاي دانشجويي، دانش آموزي، جوانان و روستايي مشغول هستند.
 
حسين زهي با بيان اينكه طرح دادرس تاكنون در 10 مدرسه اجرا شده است و 90 مدرسه ديگر باقي مانده است، گفت: طرح دادرس مخفف عنوان"دانش آموزان آماده در روزهاي سخت" است.
 
وي با بيان اينكه دانش آموزان خاشي به صورت اختياري و داوطلبانه در كلاس هاي آموزشي طرح دادرس عضو مي شوند، تصريح كرد: اين آموزش در مجموع 8 ساعت تئوري و عملي است كه به دانش آموزان شركت كننده ارائه مي شود.
 
رييس جمعيت هلال احمر شهرستان خاش با بيان اينكه اين طرح ملي است و در تمامي نقاط كشور نيز در زمان هاي معين شده اجرا مي شود، اذعان كرد: كشور ايران به جهت موقعيت جغرافيايي و استراتژيك، كشوري خطرپذير و آسيب پذير است و آموزش هاي مهارت مقابله با بحران براي همه دانش آموزان ضروري است و قشر دانش آموز مهمترين اولويت جهت اجراي طرح دادرس است.
 
وي اظهار كرد: آموزش هاي دوران كودكي در ذهن ماندگار خواهد ماند و هرآنچه انسان در دوران كودكي فرا بگيرد تا آخر عمر در ذهن او ماندگار است و به اين دليل طرح غنچه هاي هلال احمر نيز در مهدهاي كودك راه اندازي شده تا كودكان آموزش ها را يادبگيرند و ملكه ذهن آن ها شود و به آيندگان منتقل شود.
 
انتهاي پيام/
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب: 436089
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *