۰
به مناسبت دهه مبارك فجر؛

22 پروژه با اعتبار 16 ميليارد ريال در بخش نوك آباد خاش مورد بهره برداري قرار گرفت + تصاوير

فرماندار شهرستان خاش از افتتاح و بهره برداري 22 پروژه به مناسبت دهه مبارك فجر در بخش نوك آباد اين شهرستان خبر داد.
22 پروژه با اعتبار 16 ميليارد ريال در بخش نوك آباد خاش مورد بهره برداري قرار گرفت + تصاوير
محمداکبر چاکرزهی در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: ‌ تعداد 22 پروژه مختلف بهداشتي، خدماتي، كشاورزي و آموزشي به مناسبت ایام دهه مبارک فجر با اعتبار 15 ميليارد و 960 ميليون ریال در بخش نوک آباد شهرستان خاش مورد بهره برداری قرار گرفت.
 
وي بيان كرد: یک خانه بهداشت با یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار، 16 مسکن روستایی و شهری با هزینه چهار میلیارد ریال، چهار طرح کشاورزی شامل 10 هکتار باغ پسته، 105 هکتار مزرعه کلزا و 22 هکتار آبیاری کم فشار با 2میلیارد و 160 میلیون ریال و یک مدرسه مشارکتی نوسازی و بنیاد برکت با اعتبار هشت میلیارد و 340 میلیون ریال از مهمترین این پروژه ها بود.
 
* افتتاح 3 طرح کشاورزی در بخش نوک آباد شهرستان خاش
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاش در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: سیستم آبیاری کم فشاردر سطح 22 هکتار و مزرعه کلزا در سطح 105 هکتار در روستای شیرآباد گوهرکوه و باغ پسته در سطح 10 هکتار در روستای مسلم آباد گوهرکوه با هزینه بالغ بر2160 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی به بهره برداری رسیدند.
 
امان الله طوقي هدف ازاجرای سیستم آبیاری کم فشار را در راستای استفاده بهینه از آبهای زیر زمینی و جلوگیری از هدر رفت آب بیان کرد و گفت: با افتتاح این طرحها برای 10 نفر بصورت مستقیم شغل ایجاد شده و 8 خانوار از این طرحها بهره مند شدند.
 
رئیس کمیته روستایی و عشایری دهه فجر شهرستان خاش  اظهار كرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی خصوصا خودکفایی دانه های روغنی،  کشاورزان را تشویق به کشت دانه روغنی کلزا كرديم، که از مزرعه کلزا در سطح 105 هکتار مربوط به  پیربخش کبدانی در روستای شیرآباد گوهرکوه بازدید بعمل آمد.
 
* توزيع لوازم مورد نياز در بين ايتام كميته امداد نوك آباد خاش
عليرضا ريگي مدير كميته امداد امام خميني(ره) بخش نوك آباد خاش در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار كرد: 110 دستگاه بخاری آترا، یک هزار متر پلاستیک و 700 جفت کفش با 400 میلیون ریال هزینه، پرداخت 100 میلیون ریال کمک ویژه موردی، هزینه کرد 75 میلیون ریال برای تعمیرات مسکن محرومان در کنار ساخت 15 واحد مسکونی محرومین با همکاری کمبته امداد و سپاه و ساخت 10 باب سرویس بهداشتی و حمام از اقدامات ارزشمند کمیته امداد نوک آباد در دهه فجر است.
 
 

.

.

.

.

انتهاي پيام/
چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب: 436360
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *