۰
رييس اداره تبليغات اسلامي و امام جمعه موقت خاش:

معلمان مهمترين متوليان تعليم و تربيت در جامعه اسلامي هستند/ تجليل از بيش از ۸۵ طلايه دار تربيت اسلامي در خاش + تصاوير

رييس اداره تبليغات اسلامي و امام جمعه موقت شهرستان خاش گفت: معلمان مهمترين متوليان تعليم و تربيت در جامعه اسلامي هستند و بهترین الگو برای تربیت فرزندان اصول تربیتی اسلام است.
معلمان مهمترين متوليان تعليم و تربيت در جامعه اسلامي هستند/ تجليل از بيش از ۸۵ طلايه دار تربيت اسلامي در خاش + تصاوير
به گزارش تفتان ما، حجت الاسلام اكبر نيري در همايش تجليل از مربيان فرهنگي، پرورشي و قرآني به مناسبت هفته نهاد امور تربيتي و تربيت اسلامي كه در مجتمع ورزشی فرهنگیان خاش برگزار شد، اظهار كرد: رسالت آموزش و پرورش انتقال مفاهيم و ارزش هاي ديني در كنار مفاهيم علمي و دانشي است.
 
وي با اشاره به ايام شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س)، بيان كرد: دانش آموزان و مربيان پرورشي بايد با سرمشق گرفتن از سيره و زندگي حضرت زهرا(س) بعنوان الگو و نمونه بارز و كامل زن مسلمان در راستاي تربيت اسلامي بهره بگيرند.
 
حجت الاسلام نيري با اشاره به جان فشاني ها و گراميداشت ياد و خاطره شهيدان رجايي و باهنر، تصريح كرد: اين شهيدان بنيانگذار نهاد مقدس امور تربيتي و از سرمايه هاي بي بديل نظام جمهوري اسلامي ايران بودند.
 
وي با بيان اينكه نهاد مقدسي مانند امور تربيتي شجره طيبه اي است كه شهيدان رجايي و باهنر در عرصه نوراني تعليم و تربيت به يادگار گذاشتند و ماندگار كردند، گفت: امام صادق(ع) مي فرمايند:"اگر در احیای یک انسان فردی مؤثر باشد تا صبح قیامت در پرورش انسان‌ها تاثیر او غیرقابل اجتناب است".
 

 
رييس اداره تبليغات اسلامي و امام جمعه موقت شهرستان خاش بيان كرد: هدف نهايي و پاياني تربيت اسلامي ساختن و پرورش عبد صالح و نيكوكار است كه بايد در مدارس اين مسئله الگو و سرمشق و هدف نهايي همه مربيان باشد.
 
* قدرداني از معلمان در دايره زمان و مكان محصور نيست
مدير آموزش و پرورش شهرستان خاش نيز در ادامه اين مراسم، با تبريك هفته امور تربيتي و تربيت اسلامي، اظهار كرد: ايجاد امور تربيتي در مدارس كشور جهت گسترش فرهنگ اسلامي، حرمت نهادن به ارزش هاي اسلامي و تزكيه نفس تاسيس شده است.
 
قاسم كوچكزايي با بيان اينكه اين مراسم جهت قدرشناسي از خادمان حوزه تربيت اسلامي و فرهنگي برگزار شده است، تصريح كرد: برگزاری نشست های سیاسی، دینی با حضور دانش آموزان  از برنامه های آموزش و پرورش در راستای اهداف امور تربیتی است.
 
وي با بيان اينكه قدرداني از معلمان در دايره زمان و مكان محصور نيست، گفت: تعليم و علم و دان زماني مي تواند در دانش آموزان موثر واقع شود كه تعليم همراه با تربيت اسلامي باشد و نهاد امور تربيتي بیشترین تاثیر را در افکار دانش آموزان دارد.
 

 
كوچكزايي با بيان اينكه نخستين رسالت انبياء تربيت و هدايت انسان ها بوده است، خاطرنشان كرد: معلمان و مربيان تربيتي بايد انديشه را تبديل به انگيزه كنند و اگر وظيفه آنها به درستي انجام شود ما شاهد انجام امورات جامعه به نحو مطلوب تر خواهيم بود.
 
* رفتار مربيان تربيتي بايد در راه تربيت اسلامي بر اساس مهرباني و احترام باشد
معاون پرورشي آموزش و پرورش شهرستان خاش نيز در ادامه اين مراسم، گفت: مربيان تربيتي بايد بدانند كه در مسير تربيت بايد نخست اعتقادات را اصلاح و سپس به دل و تزكيه نفس بپردازند و فردي كه به اين درجه برسد علم او نيز علمي مفيد و تاثيرگذار است و بايد همگان اين مورد را سرلوحه كار خود قرار دهند.
 

 
محمد مباشري اظهار كرد: رفتار مربيان تربيتي بايد در راه تربيت اسلامي بر اساس مهرباني و احترام باشد كه اين اصل، اساس و پايه تربيت و الگوي رفتاري نبي مكرم اسلام(ص) است.
 
به گزارش خبرنگار تفتان ما؛ اين همايش با حضور مسئولين شهرستان خاش برگزار و در ادامه بيش از 85 نفر از معاونين، مربيان پرورشي، مربيان قرآني و مشاورين مدارس تجليل شد.
 
همچنين در اين مراسم برنامه های متنوعی از جمله  نمایش و اجرای گروه سرود مربیان پرورشی و پخش نماهنگ هاي متناسب با امور تربيتي اجرا و پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر، مهمانان بر سر سفره ناهار گرد هم آمدند.
 
گفتني است؛ به مناسبت هفته نهاد امور تربيتي و تربيت اسلامي برنامه هاي بسياري در اين شهرستان برگزار شده است كه همایش بزرگ خانواده ها،  تجليل از مديران كانون هاي پرورشي و پرسنل مدرسه مهديه اين شهرستان از ساير برنامه هاي اين هفته بود.
 

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

 
 
 
انتهاي پيام/
چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۷
کد مطلب: 437000
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *